پیش‌بینی اشغال بیش از 80 درصدی مراکز اقامتی خراسان رضوی
کد خبر: 4206530
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

پیش‌بینی اشغال بیش از 80 درصدی مراکز اقامتی خراسان رضوی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ضریب اشغال مراکز اقامتی خراسان رضوی در حال حاضر حدود 50 درصد است و در چند روز آینده به 80 تا 90 درصد خواهد رسید.

مراکز اقامتیبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز اول فروردین ماه، در بازدید از قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: راه‌اندازی این قرارگاه عملیاتی، ابتکاری است که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

واحدی افزود: در خراسان رضوی اقدامات بسیار خوب و ویژه‌ای برای میزبانی از زائران با همکاری استانداری و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این قرارگاه که به صورت شبانه‌روزی فعال است کمیته‌ها به صورت روزانه وضعیت خدمت‌رسانی و اقدامات و برنامه‌ها را رصد می‌کنند و چنانچه مانع، چالش یا مشکلی باشد، بلافاصله برطرف می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران در خراسان رضوی، اظهار کرد: در بازدید که از سطح شهر، اماکن گردشگری و مراکز اقامتی داشتم به نظر می‌رسد هماهنگی بسیار خوبی در این استان وجود دارد و استاندار، معاونان و مدیران کل استان برای خدمت به زائران و مسافران تعامل و همدلی کامل دارند.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی و بارش باران، گفت: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز سفرها سنگین شده، هم‌چنین پیش بینی بارندگی‌ها باعث شده که در برنامه‌های سفر مردم تغییر ایجاد و به بعد از چهارم فروردین منتقل شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: ضریب اشغال مراکز اقامتی خراسان رضوی در حال حاضر حدود 50 درصد است و در چند روز آینده به 80 تا 90 درصد خواهد رسید.

واحدی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر نظارت بر قیمت‌ها و ارائه خدمات، تصریح کرد: با تعامل صورت گرفته در استان بر قیمت‌ها نظارت جدی و دقیق وجود دارد و در مراکز اقامتی، خدماتی و گردشگری نیز مردم رضایت‌مندی بالایی دارند.

هم‌چنین سیدجواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائران و گردشگران نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه کرد و گفت: حدود 100 مسئله مرتبط با زائران و مسافران در استان احصا و در راستای حل این مسائل برنامه ریزی شده است.

وی افزود: فعالیت قرارگاه عملیات خدمات سفر زائرین استان از 15 اسفند با مانور خدمت‌رسانی آغاز و با رصد خدمت‌رسانی به صورت روزانه گزارش ارائه می‌شود.

موسوی تصریح کرد: 18 ایستگاه استقبال زائر در جاده های استان افتتاح ایجاد و تا پایان ایام نوروز خدمت‌رسانی به مسافران و زائران را برعهده دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این‌که حدود 85درصد زائران و مسافران از طریق زمینی و جاده‌ها وارد استان می‌شوند، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جاده‌های استان ساماندهی شد و در حال حاضر 1579 چشمه سرویس در محورهای اصلی سرویس‌دهی دارند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات با کیفیت به زائران و مسافران، اظهار کرد: جامعه هتلداران و دیگر تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری با بیش از 170 بازرس بر خدمات‌رسانی به زائران نظارت دارند و بازرسی از مراکز و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha