اعلام برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی قدس در مشهد
کد خبر: 4208526
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

اعلام برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی قدس در مشهد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی قدس در مشهد را اعلام کرد.

راهپیمایی روز قدسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به سخنان بنیانگذار جمهوری ‌اسلامی‌ ایران ‌حضرت ‌امام‌خمینی «ره» که «تكليف ملت‌ها در آستانه روز قدس آن است كه در اجتماعات خود از دولت‌های خويش به‌طور جدی بخواهند كه ‌در مقابل ‌آمريكا و اسرائيل‌ به ‌مقابله ‌برخيزند» و همچنین بیانات مقام ‌معظم ‌رهبری‌، حضرت آیت‌ا... امام خامنه‌ای ‌مد ظله ‌العالی که «نباید شک کرد که شجره‌ خبیثه اسرائیل هیچ پایه و پایگاه و استمرارى نخواهد داشت و بى‌شک نابود خواهد شد» یادآور شد رویداد تاریخی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، دنباله همان نهضت استکبارستیزی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین است که با تدبیر و دوراندیشی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی«ره» انجام شد و بیش از پیش قلوب امت اسلام را به هم نزدیک کرد.

نمادی که محور آن آزادی قدس عزیز (قبله نخست مسلمانان) و هدف آن بازگشت مردم آواره فلسطین به وطن اصلی خودشان است و انشاء ا... همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند: به فضل الهی، رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

روز جهانی قدس امسال که مردم فلسطین مظلوم و غزه مقاوم زیر سنگین‌ترین آماج حملات دیوانه‌وار و وحشیانه‌ رژیم حیوان‌صفت و کودک‌کش صهیونیستی قرار دارند، مردم بصیر و همیشه در صحنه استان با انگیزه دو چندان و گام‌های استوار در راهپیمایی روز قدس و همراه با امت اسلامی و ملت آزادی‌خواه جهان، با ظلم و جنایت جلادان کودک‌کش وسفاک صهیونیست به مبارزه بر می‌خیزند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن محکومیت شدید حمله اخیر رژیم پلید صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت جمعی از سرداران و  مستشاران ایران، به اطلاع مردم‌ مؤمن و روزه‌دار استان می‌رساند، راهپيمايی باشکوه روزجهانی قدس که با عنوان «طوفان‌الاحرار» نامگذاری شده است در روز جمعه 17/1/1402 در بیش از 115 نقطه استان برگزار می‌شود.

این مراسم در مشهدمقدس ساعت 9 صبح از میدان 15 خرداد به طرف حرم مطهر رضوی برگزار و پس از اجتماع در رواق امام خميني«ره» و اماكن متبركه رضوی از بیانات سعیدجلیلی، نماینده مقام معظم رهبری بهره‌مند شده و پس از قرائت قطعنامه، نمازجمعه به امامت آیت‌ا... علم‌الهدی، نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه مشهد مقدس اقامه می‌شود. از زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج امام علی بن موسی الرضا«ع» دعوت می شود در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

همچنین در اطلاعیه این شورا، برنامه‌‎های بزرگداشت روز جهانيیقدس در مشهد مقدس به شرح ذیل اعلام می‌شود:

اجتماع راهپيمايان ساعت 9 صبح روز جمعه 17/1/1403 از میدان 15 خرداد به طرف حرم مطهر رضوی و ورودی خواهران از باب‌الجواد(ع) و برادران از باب‌الرضا(ع) و اجتماع در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

هماهنگی در برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در 115 نقطه سراسر استان.

تهیه شعارهایی به زبان عربی با هماهنگی کانون فرهنگی شهیدالقدس و جامعه‌المصطفی‌العالمیه

انتظامات ‌‌داخلی ‌راهپیمایی توسط ‌خواهران‌ و برادران شورای هیئات مذهبی با بازوبند مخصوص‌

فعال‌شدن سایت‌ ادارات و فضای مجازی برای تهیه کلیپ و طرح‌های بصیرتی و اطلاع‌رسانی مراسم

استقرار تماشاخانه و برپایی ایستگاه نقاشی کودکان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مسیر راهپیمایی

شرکت اعضای هلال احمر و هیئت‌های ورزشی با لباس متحدالشکل در راهپیمایی

برگزاری پرسمان انقلاب اسلامی و مقاومت، برپایی نمایشگاه در صحن قدس، دعوت از سخنرانان جبهه مقاومت اسلامی کشورهای مسلمان و گروهای سرود لبنانی، تولیدات فضای مجازی در رواق امام خمینی«ره» حرم مطهر رضوی.

برپایی غرفه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها، با توجه به حملات و جنایات رژیم صهیونیستی امسال با حضور کودکان و نوجوانان و همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

ایاب و ذهاب رایگان راهپیمایان توسط سازمان اتوبوسرانی، قطار شهری و خطوط بی‌آرتی از سطح شهر به میدان 15 خرداد

استقرار اتوبوس قبل از برگزاری راهپیمایی در مسیر خط بی‌آرتی خیابان امام رضا«ع» جهت انتقال مردم از میدان بیت‌المقدس به میدان 15 خرداد.

استفاده از بستر شبکه شاد برای تبیین تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و غزه مقاومت و ضرورت شرکت دانش آموزان به همراه خانواده در مراسم امسال و همدردی با کودکان و نوجوانان غزه

فضاآرایی شهری و مسیر راهپیمایی، چاپ بنر شهدای غزه و مقاومت و همکاری با نهادهای فرهنگی و سازمانهای مردم نهاد در برپایی غرفه‌های فرهنگی و نمایشگاه جنایات رژیم صهیونیستی، شهدای غزه و مظلومیت مردم فلسطین در حاشیه مسیر راهپیمایی.

هماهنگی اعزام گروه‌های سرود ویژه روز قدس به سطح شهر

برپایی 6 ایستگاه توزیع اقلام تبلیغی و حمل پرچم‌های بزرگ محور مقاومت در خیابان امام رضا«ع»

انتهای پیام
captcha