بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجومعلم قرآن کریم افتتاح شد
کد خبر: 3737485
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجومعلم قرآن کریم افتتاح شد

گروه دانشگاه ــ در این دوره بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان به مدت دو هفته و در ۱۰۰ ساعت آموزش‌های لازم را خواهند دید تا با حضور در دانشگاه‌ها به دانشجویان مستعد و علاقه‌مند روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن را آموزش خواهند داد.

بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجومعلم قرآن کریم افتتاح شد

به گزارش ایکنا؛ مراسم افتتاحیه این دوره صبح امروز شنبه، ۲۰ مردادماه با حضور علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و جمعی از دانشجومعلمان شرکت‌کننده در این دوره، در سالن همایش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.
 
در این دوره که به همت مرکز فعالیت‌های دانشجویی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود، بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان که طی سه مرحله آزمون شفاهی، کتبی و مصاحبه پیش از برگزاری این دوره پذیرفته شدند، در دو هفته به مدت ۱۰۰ ساعت آموزش‌های لازم را خواهند دید. این افراد پس از اتمام این دوره با حضور در دانشگاه‌ها به دانشجویان مستعد و علاقه‌مند روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن را آموزش خواهند داد.
 
بر اساس این گزارش، در آغاز مراسم افتتاحیه این طرح، زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دانشجویی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور طی سخنانی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری مرکز دانشجومعلم قرآن در این سازمان اظهار کرد: شروع فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۶۴ و همزمان با برگزاری مسابقات ملی دانشجویان بود، تا اینکه در سال ۱۳۸۲ سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور کار خود را رسما آغاز کرد. اکنون مراکز «فعالیت‌های دانشجویی»، «رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی»، «خبرگزاری ایکنا»، «پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم»، «تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی (مبین)»، «آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی»، «مشاوره‌های قرآنی» و «دانشجو معلم قرآن کریم» ۸ مرکزی هستند که در ذیل این سازمان مشغول به فعالیت‌اند.

بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجومعلم قرآن کریم افتتاح شد
وی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش ارتباط با دانشجویان مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان و مرکز دانشجو معلم قرآن کریم است گفت: رسالت طرح دانشجومعلم قرآن کریم نهضت قرآن‌آموزی است. فقر سواد قرآنی در دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که گریبان دانشجویان تا مقاطع تحصیلات تکمیلی حتی دکتری را گرفته است. سال ۱۳۸۴ به این نتیجه رسیدیم که شاه‌کلید رفع این مشکل و افزایش سطح سواد قرآنی دانشجویان، حضور خود دانشجویان در دانشگاه‌هاست، لذا با آموزش دانشجویان مستعد و علاقه‌مند می‌توان سایر دانشجویان را هم به وسیله این‌ها آموزش داد؛ در همین راستا مرکز دانشجومعلم قرآن کریم در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تاسیس شد.

نقی‌زاده گفت: تاکنون بیش از هزار نفر در دوره‌های طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم شرکت کرده‌اند که در حدود ۷۰۰ نفر از این افراد موفق به دریافت مدرک دانشجو معلم قرآن شدند. اکنون نیز تعدادی از این افراد در دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها به آموزش قرآن به دانشجویان می‌پردازند.
 
وی افزود: در کنار برگزاری دوره‌های دانشجو معلم قرآن کریم دوره‌های دیگری ویژه دانشجو معلمان قرآن مانند «دوره دانشجوخبرنگار قرآنی»، «دوره دانشجومتدبر قرآنی» و «دوره دانشجومتکلم قرآنی» برگزار می‌شود تا دانشجومعلمان بتوانند در این زمینه‌ها هم توانمندی بیشتری کسب کنند.

نقی‌زاده با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه باید جهادی عمل کنیم و هر کس متناسب با ظرفیت‌های خود در جهت تعالی فرهنگ قرآنی کشور گام بردارد، گفت: قوت دیگر دوره‌های دانشجومعلم قرآن علاوه بر حضور دانشجویان، اساتید این طرح هستند که تلاش آنها کمک شایانی به پیشبرد نهضت قرآن‌آموزی می‌کند.
بیست و سومین دوره طرح ملی دانشجومعلم قرآن کریم افتتاح شد

در ادامه مهدی اسماعیلی، مدیر پژوهشی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مسئول برگزاری این طرح با ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره گفت: پیش از برگزاری این دوره، دانشجویان طی سه مرحله آزمون شفاهی، کتبی و مصاحبه ارزیابی شدند و آن‌هایی که سطح خوب و عالی داشتند به این دوره دعوت شدند.
 
انتهای پیام
 
captcha