قرآن در رأس امور اما بدون بودجه
کد خبر: 3883363
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
پیشکسوت قرآنی کشور:

قرآن در رأس امور اما بدون بودجه

سیدمرتضی سادات‌فاطمی گفت: وقتی کار به اعزام قاری به نقاط مختلف و اجرای برنامه‌های قرآنی می‌رسد، مسئولان می‌گویند بودجه نداریم، درحالی که در رأس امور و کارها، قرآن است.

قرآن در رأس امور اما بدون بودجهسیدمرتضی سادات‌فاطمی، قاری بین‌المللی قرآن و پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: بسیاری از بودجه‌هایی که قبلاً برای برگزاری محافل قرآنی صرف می‌شد، در حال حاضر بسیار کاهش یافته است و مسئولان  عنوان می‌کنند که با مشکل کمبود بودجه روبه‌رو هستیم.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: در سال‌های اواخر جنگ خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم، ایشان فرمودند: «مسئولین وقتی می‌آیند و می‌گویند برای موضوعات مختلف بودجه نداریم، من به آن‌ها می‌گویم برای هرچه می‌گویید بودجه نداریم برای قرآن این حرف را نزنید»، رهبر انقلاب این‌گونه عاشقانه از قرآن و فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌کنند.

سادات‌فاطمی بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های ورزشی و سایر طرح‌ها و برنامه‌ها بودجه داریم، اما برای مثال وقتی کار به اعزام قاری به نقاط مختلف و اجرای برنامه قرآنی می‌رسد، مسئولان می‌گویند بودجه نداریم، درحالی که در رأس همه امور و کارها، قرآن است.

در بحث بودجه ابتدا کار قرآنی مدنظر باشد

این قاری بین‌المللی قرآن گفت: ما در هر برنامه قرآنی که از مسئولان می‌پرسیم چرا رنگ و بوی برنامه‌های قرآنی کم و ضعیف شده می‌گویند بودجه نداریم، اگر بودجه نداریم، چطور برای بخش‌های مختلف دیگر بودجه در نظر می‌گیریم، نداشتن بودجه باید در تمام زمینه‌ها باشد، اگر هم بودجه داریم ابتدا باید برای برنامه‌های قرآنی دیده شود.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای پررونق و مناسب فعالیت‌های قرآنی در جامعه، افزود: نباید از بودجه قرآن کم کنیم بعد جای دیگر خرج کنیم، این‌ها سؤالات و شبهاتی است که وجود دارد و باید پاسخ داده شود، قطعاً نظر رهبر انقلاب همین است و مسئولان به سخن رهبری گوش دهند.

سادات‌فاطمی با بیان اینکه مسئولان باید برای قرآن خرج کنند، بیان کرد: هر یک تومانی که خرج قرآن کنیم به اندازه هزار تومان برای مملکت کار کرده‌ایم، این همه مشکلات اجتماعی از قبیل قاچاق، موادمخدر، بی‌اخلاقی، زندان، حوادث و دیگر مسائل که می‌بینیم و می‌شنویم همه و همه به خاطر آن است که از قرآن فاصله گرفته‌ایم.

این قاری بین‌المللی قرآن تصریح کرد: اولیای خدا راه را به ما نشان دادند و این راه، قرآن است، از در و دیوار علیه مملکت و جوانان ما فتنه می‌بارد، دشمنان ما ضربه از دین و قرآن خوردند و به همین دلیل برای جدا شدن جوانان ما از قرآن برنامه‌ریزی می‌کنند.

جنگ تحمیلی ثابت کرد شرق و غرب حامی ما نیستند

وی با بیان اینکه انسان‌های قرآنی و متدین برای جامعه، کارآمد هستند، بیان کرد: اگر دشمن در هدف خود موفق شود و مردم را جدا کند ما دیگر اتکایی نداریم، کشور ما متکی به مردم است و اگر آنان نباشند کشور سقوط می‌کند، نه شرق و نه غرب حامی ما نیستند و نخواهند بود، جنگ تحمیلی این موضوع را ثابت کرد.

سادات‌فاطمی ادامه داد: مردم ما پای نظام و ارزش‌ها و رهبری خود هستند و خودشان هم اظهار می‌کنند که از عملکرد مسئولان ناراضی هستند، آنان می‌گویند که اگر در صحنه حضور داریم به عشق شهدا و قرآن آمده‌ایم، بی‌تدبیری‌ها، کم‌کاری‌ها و ضعف در مدیریت‌ها به حدی می‌رسد که خود رهبر انقلاب در صحبت‌هایشان اظهار می‌کنند.

این پیشکسوت قرآنی کشور گفت: قرآن، بهترین تبلیغات برای شیعه و جمهوری اسلامی است، ما باید از این زمینه استفاده کنیم و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم، قرائت و حفظ قرآن مقدمه انس با قرآن است که آن هم مقدمه عمل به قرآن است.

انتهای پیام
captcha