حجت‌الاسلام راستگو نوگرایی در دعوت به دین و آموزه‌های دینی داشت
کد خبر: 3936969
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

حجت‌الاسلام راستگو نوگرایی در دعوت به دین و آموزه‌های دینی داشت

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مرحوم حجت‎الاسلام راستگو، جدا از نوگرایی که در دعوت دین و آموزه‌های دینی داشت، جزو مبارزان قبل از انقلاب بود، گفت: آن مرحوم چهره مربی و مذهبی مشهدی بود که در خاطر نوجوانان و جوانان دهه شصت ماندگار شد.

مرحوم راستگو نوگرایی در دعوت به دین و آموزه‌های دینی داشتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، صبح امروز سوم آذرماه، در یکصدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به ارتحال حجت‌الاسلام و المسلمین راستگو، اظهار کرد: او مربیگری آموزش‌های دینی و مذهبی کشورمان را برعهده داشت، همشهری و یک چهره مذهبی مشهدی بود که در خاطر نوجوانان و جوانان دهه شصت ماندگار شد. مرحوم حجت‌الاسلام راستگو، جدا از نوگرایی که در دعوت دین و آموزه‎های دینی داشت، جزو مبارزان قبل از انقلاب  محسوب می‌شود.

وی در ادامه درباره لایحه اصلاح بودجه 1399، بیان کرد: لایحه اصلاح بودجه 17 هزار و 600 میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال 99 در حال حاضر در کمیسیون‌های مختلف شورا در حال بررسی است و گامی که شورا در این راستا برداشته، توسعه و عمرانی برای مشهدالرضا(ع)  است، همچنین این کار، مسئولیت‌پذیری شورا در این شرایط را نشان می‌دهد، چرا که تحقق 17 هزار و 600 میلیاردتومان برای اهداف پیش‌بینی شده افتخار بزرگی است و با این کار برنامه و پروژه‌های آغاز شده به سرانجام خواهد رسید و مردم از آن بهره‌مند می‎شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، بیان کرد: این موفقیت متعلق به مردم است و برنده این میدان مردم هستند، تمام تلاش ما در شورای پنجم این است که امید و اعتمادسازی در این شرایط سخت تقویت شود، آنچه که در شورای اسلامی و شهرداری مشهد شکل گرفته، جز در راستای خدمت‌رسانی و تعهدی که شورا به مردم داشته، نبوده است، شورا در شرایط کرونا در کنار مردم است و بدون هیچ تعللی وظایف خود را انجام می‌دهد.

حیدری با بیان اینکه شورای پنجم برآمده از رأی مردم است، بیان کرد: حفظ شأن، جایگاه و اعضای شورا نیز احترام به رأی مردم بوده و خط مقدم این تکلیف به عهده شهرداری است. در کنار  اجرای اقدامات ارزشمند مدیریت شهری، وظیفه نظارتی شورا باقی است، همچنین شورا از ظرفیت‌های نظارتی خود استفاده خواهد کرد، بنابراین تمکین به مصوبات شورای شهر که مراحل قانونی آن طی شده، برای مردم اعتمادآور است و مردم متوجه اثربخشی رأی‌ خود خواهندشد که  این نگاه در انتخابات آینده تاثیرگذار خواهد بود.

وی تأکید کرد: جلوه اثربخشی آن‌جاست که منتخبان در چارچوب قانون به تکالیف خود عمل کرده و دستگاه‌های اجرایی با آن‌ها همکاری می‌کنند و خوشبختانه رویکرد همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها اتفاق مبارکی است که در این شهر شکل گرفته است و شکل‌گیری موفقیت‌ها در سطح شهر، محصول این همکاری است. تنها مرجعی که می‌تواند مصوبات شورا را متوقف کند، دیوان عدالت اداری است که امیدواریم این همکاری و رویکرد همچنان در باقی عمر شورای پنجم و مدیریت شهری ادامه داشته باشد و آثار و برکات این موضوع بتواند کام مردم را شیرین کند.

همکاری مردم در رعایت محدودیت‌های کرونایی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد محدودیت‌های اعمال شده در بخش‌های مختلف هستیم، برابر گزارش‌های مسئولان و مشاهدات عینی ما، مردم علی‌رغم همه گرفتاری‌ها و محدودیت‌ها همکاری کرده‌اند، برای مدیران استان و کشور این تصمیم‌گیری، تصمیم‌ سختی بوده است اما سلامتی همشهریان و خانواده آن‌ها در اولویت اول است و فرصت برای جبران عقب‌ماندگی‌های مالی و اقتصادی وجود دارد، اما اگر سلامتی مردم تهدید شود، راهی برای جبران وجود ندارد، در این شرایط  بیشترین فشار بر روی بخش بهداشت و درمان است که امیدواریم این همکاری مردم با قوانین اعمال شده، تدوام پیدا کند.

حیدری درباره جمع‌آوری افراد بی‌خانمان، گفت: یکی از موضوعاتی که در هفته‌های گذشته شهردار، شورا و شهرداران مناطق به آن اهتمام داشتند، مسئله افراد بی‌خانمان و معتادان متجاهر است که در فضای شهر پراکنده هستند، در این خصوص موضع شورا در راستای تکالیف و وظایفش، مأموریت در حوزه تکدی‌گران و کارتن‌خواب‌ها را برعهده دارد. واقعیت میدانی این را نشان می‌دهد که بسیاری از افراد بی‌خانمان در این تفسیر قرار نمی‌گیرند، این افراد معتادان متجاهری هستند که به دلیل وابستگی به مواد مخدر برای رفتن به گرم‌خانه مقاومت می‌کنند.

وی افزود: گرم‌خانه‌هایی که از سوی شورا تکلیف شده بود، در حال ساخت و آماده‌ استفاده است، مقرر شد با همکاری شورا و نهادهای وابسته طی روزهای آینده جمع‌آوری گسترده‌ای از معتادان متجاهر، کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها صورت گیرد تا در این سرمای سوزناک شاهد اتفاق‌های دردناک و تلفاتی در این زمینه نباشیم. امیدوارم با تجمیع همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی بتوانیم در این شرایط سخت این مشکل را از سطح شهر مشهد برطرف تا راه‌حل بهتر و ماندگارتر برای حل این مشکل اجتماعی پیدا کنیم.

انتهای پیام
captcha