کتاب «دانشنامه موضوعی الغدیر» منتشر می‌شود
کد خبر: 3982643
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
از سوی بنیاد قرآن؛

کتاب «دانشنامه موضوعی الغدیر» منتشر می‌شود

کتاب دانشنامه موضوعی الغدیر علامه امینی که بنیاد قرآن در دست تالیف دارد خلاصه و کاملا فشرده شده‌ی کتاب اصلی است، مضاف بر اینکه واکاوی‌ها و بازآفرینی‌هایی در کار صورت گرفته است که به انضمام تغییرات جدید که در نگارش و تلخیص آمده است.

به گزارش ایکنا، بنیاد قرآن از سال‌های گذشته مصمم بوده است که در کنار قرآن، معارف اهل بیت(ع) را هم احیا کند، همانطور که در حدیث ثقلین فرموده شده است: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» بر همین عقیده دو کار جدی دانشنامه موضوعی علامه عسگری و دانشنامه الغدیر علامه امینی در خصوص معارف اهل بیت(ع) طراحی و خوشبختانه در مسیر اجرا قرار گرفته است. به مناسبت سالگرد درگذشت علامه امینی مختصر توضیحاتی درباره طرحی که به نام این عالم فرهیخته است ارائه می‌شود.
 
کتاب دانشنامه موضوعی الغدیر علامه امینی که بنیاد قرآن در دست تالیف دارد خلاصه و کاملا فشرده شده‌ کتاب اصلی است، مضاف بر اینکه واکاوی‌ها و بازآفرینی‌هایی در کار صورت گرفته است که به انضمام تغییرات جدید که در نگارش و تلخیص آمده است و طبقه‌بندی موضوعی، منجر به همه فهم‌تر شدن مفاهیم داخل کتاب و سهل شدن کار مخاطبین شده است.
 
بنیاد قرآن به مناسبت سالگرد درگذشت علامه امینی، این بشارت را به علاقه‌مندان این عالم فرزانه داده که بیش از نیمی از کار آماده شده و امید است که سال آینده به همین مناسبت از کتاب‌ها رونمایی شود. 
 
مرکز نیکوکاری بنیاد قرآن نیز مصمم است که برای هر کتاب یک بانی پیدا شود و به نوعی نذر فرهنگی را در جامعه رواج دهد چرا که نیکوکاری بنیاد قرآن اولین مرکز نیکوکاری فرهنگی است و با تجربیاتی که از این مسیر به دست آورده‌ امید زیادی به ادامه این مسیر وجود دارد. به عنوان مثال دو سال است که مرکز نیکوکاری بنیاد قرآن، کتاب‌‎های نو و قریب به نو را از سراسر کشور و حتی خارج از کشور که توسط نیکوکاران اهدا می‌شود، جمع‌آوری و به جنوب کرمان و سیستان بلوچستان اهدا می‌کند تا کمبود کتاب‌های دینی در این مناظق پوشش داده شود و همین استمرار و تراکم دو ساله نشانه‎ای است که مردم از کار خیر فرهنگی استقبال می‌کنند. 
 
همچنین، شرایط برای نیکوکارانی که قصد دارند بانی چاپ کتب دینی این بنیاد شوند به سه شرط تعریف می‌شود؛
1- بانیان در اجر معنوی کار سهیم باشند.
2- بانیان پس از مدتی از سود حاصل از فروش کتاب‌ها سرمایه اولیه‌شان را دریافت کنند و در اجر معنوی کار سهیم باشند. 
3- بانیان علاوه بر دریافت سرمایه اولیه‌شان در سود فروش کتب هم سهیم خواهند بود.
انتهای پیام
captcha