ابهام در پخش زنده مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 3996288
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

ابهام در پخش زنده مسابقات قرآن استان تهران

در حالی که پیش‌بینی می‌شد مسابقات قرآن استان تهران حداقل در برخی رشته‌ها همراه با پخش زنده رسانه‌ای باشد، اما این امکان فراهم نشد تا در دوران کرونایی که مستمعان امکان حضور در سالن مسابقات را ندارند، از دنبال کردن این رویداد از رسانه‌ها نیز محروم شوند.

به گزارش ایکنا، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران از 16 شهریورماه در هشت رشته آغاز شده و تا بیست و دوم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

این مسابقات تا 19 شهریورماه در بخش آقایان ادامه دارد و روزهای 20 و 21 شهریورماه نیز در بخش بانوان برگزار می‌شود. مسابقات قرآن استان تهران در حالی برگزار می‌شود که به لحاظ شرایط کرونایی امکان حضور مستمعان در سالن مسابقات وجود ندارد و لذا تنها راه دنبال کردن این مسابقات از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی خواهد بود. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شد تا شاهد پخش این مسابقات از رسانه‌های تخصصی یا فضای مجازی باشیم، موضوعی که البته تاکنون عملی نشده است.

در حالی تا کنون پخش زنده این مسابقات عملی نشده است که سیدمهدی شرفی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در نخستین روزهای شروع این مسابقات از فراهم شدن امکان پخش زنده خبر داده بود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: با توجه به برگزاری حضوری مسابقات تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا این مسابقات همراه با رعایت مسائل بهداشتی باشد.

شرفی با تأکید بر اینکه شرایط کرونایی کشور باعث شده تا مخاطبان و علاقه‌مندان به مسابقات قرآن امکان حضور در سالن مسابقات را نداشته باشند، افزود: بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا برای بهره‌مندی بیشتر مخاطبان امکان پخش زنده مسابقات از بستر آپارات را فراهم کنیم.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایکنا، پخش زنده این مسابقات تاکنون فراهم نشده است و علت آن نیز بروز مشکل در مسائل فنی بوده است.

مسابقات قرآن استان تهران که به اذعان بسیاری از کارشناسان در بالاترین سطح خود برگزار می‌شود، از جمله معدود رقابت‌های مرحله استانی است که از ظرفیت بالایی برای پخش زنده رسانه‌ای برخوردار است، این ظرفیت به خصوص در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم پررنگ‌تر است.

با توجه به اینکه رشته قرائت تحقیق این مسابقات با حضور چهره‌های شناخته شده برگزار می‌شود و زمان برپایی آن تا روزهای آتی هم ادامه دارد، برگزارکنندگان مسابقات هنوز هم فرصت رایزنی برای پخش رادیو تلویزیونی این مسابقات(حداقل در فینال رشته قرائت تحقیق) را در اختیار دارند.

یادآور می‌شود، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران با حضور 200 شرکت‌کننده در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات یک تیم داوری 22 نفره رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند. این مسابقات تا 22 شهریورماه در مجتمع بصیرت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در منطقه حکیمیه در جریان خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha