ارائه طرح «مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمرانی قرآنی» از سوی بنیاد قرآن
کد خبر: 4022642
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

ارائه طرح «مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمرانی قرآنی» از سوی بنیاد قرآن

دبیرکل بنیاد قرآن از ارائه طرح مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمرانی قرآنی خبر داد و گفت: بنیاد مدعی اجرای این طرح به تنهایی نیست، بلکه آن را طراحی کرده است تا حاکمیت با سبک و سیاق خود آن را اجرا کنند.

سیدمهدی حسین زادهحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین‌زاده، دبیرکل بنیاد قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، از رونمایی طرح «مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمرانی قرآنی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، بنیاد قرآن با ستاد «سمر»(ستاد مردمی رئیسی) با اصل قرار دادن مبارزه با فساد همکاری مشترکی داشت. مبارزه با فساد معنی ندارد، بلکه دولت انقلابی باید از فساد پیشگیری کند، پیشگیری از فساد هم طبعاً با مدیران اهل قرآن محقق می‌شود.

وی افزود: همزمان با جشن چهل‌سالگی این بنیاد و با توجه به این تجربه چند دهه، مقرر شد تا به جامعه دوستدار قرآن در قالب ارائه یک طرح کاربردی، هدیه‌ای ارائه دهیم.


بیشتر بخوانید:

فعالیت ۴ دهه «بنیاد قرآن» با هدف جذب حداکثری

بنیاد قرآن به دنبال گفتما‌ن‌سازی قرآن است


حسین‌زاده گفت: در این طرح، بحث آموزش مطرح نیست، در مسائل مختلف از جمله مدیریت انواع آموزش‌ها در سطح کشور ارائه می‌شود، اما ما تربیت مدیران قرآنی را مطرح کرده‌ایم. بحث اخلاقی و معرفتی در مدیران بسیار مهم است، لذا طرح مهندسی نظام تربیتی مدیران حکمرانی قرآنی را به نام مکتب شهید بهشتی مطرح کردیم. شهید بهشتی در حوزه مدیریت کشور انصافاً سرآمد بود و در سرآغاز انقلاب هم ایشان مدیریت بسیار مکتبی و ولایی را در کشور نهادینه کرد.

وی اظهار کرد: این طرح با حضور اندیشمندان، فرهیختگان فرهنگی کشور و شورای راهبردی بنیاد قرآن تدوین و آماده شده است و اخیراً متن آن به مدیران ارشد کشور، رؤسای قوه، مجلس و دولت نیز طی نامه‌نگاری‌هایی ارسال شده و امید به حمایت حاکمیتی داریم.

حسین‌زاده افزود: بنیاد قرآن مدعی اجرای این طرح به تنهایی نیست، بلکه آن را طراحی کرده تا دولت و جایگاه‌های حاکمیتی بتوانند با سبک و سیاق خودشان آن را اجرا کنند. شاکله کار در یک مسیر و روشن است و یک مدل نیز برای این سند با محوریت سند گام دوم انقلاب طرح‌ریزی شده است. همچنین با برخی از دانشگاه‌ها برای ارائه مدرک رسمی به همراهان این طرح رایزنی شده است.

انتهای پیام
captcha