دشمن با به میدان آوردن رسانه‌های فارسی زبان به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است
کد خبر: 4094887
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی:

دشمن با به میدان آوردن رسانه‌های فارسی زبان به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: دشمن با به میدان آوردن رسانه‌های فارسی زبان به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، اما آن‌ها بدانند که ثبات و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی دستاورد خون شهدا و انسجام ملی است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، امروز ۵ آبان‌ماه، در آئین پایانی دوازدهمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و بازشناخت نثر فارسی که در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، با اشاره به وقایع اخیر کشور اظهار کرد: دشمن با به میدان آوردن رسانه‌های فارسی زبان به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، اما آن‌ها بدانند که ثبات و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی دستاورد خون شهدا و انسجام ملی است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع نشست افزود: ابوالفضل بیهقی با نگارش کتاب تاریخ بیهقی خدمتی بزرگ به زبان فارسی نموده است. تاریخ بیهقی و شاهنامه فردوسی استوانه‌های رفیعی هستند که به زبان فارسی شان، منزلت و اعتلاء بخشیده‌اند. شهرستان سبزوار نیز علاوه بر وجود مفاخر و مشاهیر فراوان، با نهضت سربداران در شکل‌گیری مهم‌ترین دولت پیرو مکتب اهل بیت(ع) نقش‌آفرینی کرده است و مقاومت و حماسه تاریخی مردم این دیار در پیروزی بر متجاوزان همچون نقطه روشنی در تاریخ این مرز و بوم می‌درخشد که ماحصل آن برپایی دولت بزرگ‌ اسلامی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سبزوار در تاریخ معاصر نیز همچون گذشته درخشان خود، خوش درخشیده است و در طول دوران انقلاب شخصیت‌های بزرگی همانند دکتر علی شریعتی و استاد حمید سبزواری از این سرزمین برخاسته‌اند. دکتر شریعتی طی دهه های ۴۰ و ۵۰ در دمیدن روحیه مبارزه و حماسه در نسل جوان سهمی مهم داشت و استاد حمید سبزواری نیز نقشی بی‌بدیل در تاریخ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دارد. او در حماسه‌سرایی و حمایت از دستاوردهای انقلاب با زبان ماندگار شعر نقش ارزنده‌ای داشت و تکریم و تجلیل از وی همواره باید مورد توجه باشد.

 در ادامه برنامه‌های جنبی و حاشیه‌ای همایش بین‌المللی ابوالفضل بیهقی، محمد مهدی اسماعیلی به همراه محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و سایر شرکت‌کنندگان در این همایش با حضور در آرامگاه حکیم و فیلسوف نامی، حاج ملاهادی سبزواری با تلاوت قرآن و قرائت فاتحه به روح بلند آن شخصیت بزرگ ادای احترام کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به شخصیت برجسته حکیم حاج ملاهادی سبزواری به جایگاه ارزشمند ایشان نزد رهبر انقلاب تاکید کرد. او وجود چنین شخصیت‌های ارزشمندی را از نقاط قوت شهرستان سبزوار دانست و گفت: بی‌شک حکیم حاج ملاهادی سبزواری وزنه سنگینی در فلسفه و حکمت دوران خود بوده و شاگردان فراوانی درمکتب او پرورش یافته و رشد کرده‌اند و خدمات قابل توجه و ارزشمندی به جامعه داشته‌اند.

وی در ادامه بازدید خود، به آرامگاه شاعر فقید سبزوار و پدر شعر انقلاب، مرحوم حمید سبزواری رفت و با قرائت فاتحه و ذکر ادعیه یاد وی را گرامی داشت.

اسماعیلی در خصوص این شخصیت برجسته عنوان کرد: حمید سبزواری یک شخصیت ملی بوده و دارای جایگاه ویژه‌ای نزد آحاد مردم و مسئولین است. از این رو با توجه به عدم وجود یک المان و یادمان مناسب برای مزار آن مرحوم، تلاش می‌کنیم تا در آینده نزدیک امکان ساخت آن فراهم شود. تلاش همکاران در وزارت ارشاد بر این است که بتوانیم ۲۲ خرداد، روز درگذشت حمید سبزواری را به عنوان روز شعر و سروده‌های انقلاب در تقویم ملی کشور بگنجانیم که لازمه آن گرفتن مصوبه از شورای فرهنگ عمومی کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: درحال بررسی‌های میدانی برای شناسایی مشکلات فرهنگی و هنری شهرستان بزرگ و دارای جایگاه رفیع سبزوار هستیم و امیدواریم در جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور و شهرستان تصمیمات اجرائی و ارزشمندی درخصوص رفع مشکلات این شهرستان گرفته شود.

انتهای پیام
captcha