ترجمه بنگالی منتخب میزان‌الحکمة رونمایی شد
کد خبر: 4120899
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

ترجمه بنگالی منتخب میزان‌الحکمة رونمایی شد

در مراسمی با حضورحجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر، رئیس مؤسسه دارالحدیث از ترجمه بنگالی منتخب میزان الحکمة رونمایی شد.

ارسال/ ترجمه بنگالی منتخب میزان‌الحکمة رونمایی شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه دارالحدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی علیزاده‌موسوی در ابتدای این مراسم با معرفی کشور بنگلادش به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت اسلامی و زبان بنگالی به عنوان هفتمین زبان دنیا و پراکندگی جغرافیایی بنگالی‌ها به بیان ظرفیت‌ها و چالش‌های معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) پرداخت.

نماینده مقام معظم رهبری در بنگلادش افزود: اقبال به اهل بیت(ع) در میان مردم بنگلادش بی‌نظیر است، اما شبکه‌های اینترنتی و حساب‌های کاربری وهابی به طرح شبهات متعدد می‌پردازند.

علیزاده‌موسوی به فعالیت‌های علمی در حوزه بنگالی از جمله ایجاد شبکه اینترنتی و کتابخانه مجازی به بیش از 450 اثر ترجمه شده به این زبان اشاره کرد و گفت: معرفی حدیث شیعه و تلاش‌های حدیثی عالمان شیعه و ترجمه متون حدیثی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این کشور است.

علیزاده‌موسوی افزود: ترجمه دیگر آثار دارالحدیث همچون گزیده شناخت‌نامه قرآن، گزیده شناخت‌نامه حدیث و دیگر آثار مرتبط با سبک زندگی اسلامی در دستور کار ترجمه قرار دارد. وی این اثر را محصول تلاش سه‌ساله گروهی از پژوهشگران دانست که توسط انتشارات وایزمن منتشر شده است. 

علیزاده در پایان سخنان خود آیت‌الله محمدی ری‌شهری را اسوه علم و عمل دانست و افرود: ایشان دین بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث نیز در سخنانی به ضرورت معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: زمینه و زیرساخت مناسبی برای معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) در دارالحدیث فراهم شده است.

وی با تشکر از حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده بابت نشر این کتاب و فعالیت‌های ایشان در شبه قاره هند بر ضرورت دقت ترجمه آثار تأکید کرد.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با اعلام آمادگی دارالحدیث، از استمرار این حرکت استقبال کرد و افزود: دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث آماده گفت‌وگوی علمی میان اساتید و پژوهشگران است و از برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در دارالحدیث یا کشورهای مقصد حمایت می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با بیان برخی سختی‌های فعالیت در عرصه بین‌الملل تأکید کرد: ان شاءالله امداد الهی شامل این اقدامات فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha