واکنش آیت‌الله مکارم به برخی سخنان درباره بهائیت
کد خبر: 4149187
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

واکنش آیت‌الله مکارم به برخی سخنان درباره بهائیت

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: بهائیت به دست انگلیس پیدا شده و در دامن آمریکا پرورش یافته و امروز آمریکا مدافع آنان است.

آیت الله مکارم شیرازیبه گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم در واکنش به برخی اظهارات در مورد بهائیت گفتند: بهائیت به دست دولت انگلیس پیدا شده و رسماً مدعی بهائیت را وادار این کار کردند و بعدا در دامن آمریکا پرورش یافته و امروز آمریکایی‌ها از آنها دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از آقایان محترم که اظهار داشتند باید بهائیان مثل سایر مذاهب برای ما همچون یک اقلیت مذهبی باشند و ما مزاحمتی برای آنان نداشته باشیم، افزود: تاریخ بهائیت نشان می‌دهد که به هیچ وجه، نه اقلیت مذهبی هستند و نه نحله‌، بلکه رسماً یک گروه سیاسی و هرجا بتوانند به دنبال جاسوسی هستند. بهائیت یک بازی سیاسی است مثل دیگر بازی‌های سیاسی.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: بهائیان دنبال رسمیت‌یافتن به عنوان اقلیت مذهبی در قانون اساسی بودند.

این مرجع تقلید بیان کرد: توصیه می‌کنم یک دوره تاریخچه پیدایش بهائیت را ببینند و با احتیاط عمل کنند تا خدای نکرده بر خلاف مصالح اسلامی ابراز نظر نکنند و بهائیان نیز نتوانند سوء استفاده کنند.

وی بیان کرد: اگر اینها یک مذهب بودند مثل بقیه مذاهب، علما خرید و فروش با آن‌ها را حرام اعلام نمی‌کردند. چون بزرگان می‌فهمند معامله با اینها تقویت آن بازی سیاسی است که انگلیس به وجود آورده است.

انتهای پیام
captcha