صداقت‌ از ویژگی‌های بارز آیت‌الله واعظ طبسی بود
کد خبر: 4204329
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

صداقت‌ از ویژگی‌های بارز آیت‌الله واعظ طبسی بود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در آیه 23 سوره احزاب برای ‌مؤمنین دو شاخصه اساسی بیان شده است، که شاخص اول صداقت‌ورزی با پیمان الهی و شاخصه دوم غیرقابل تبدیل و تغییر بودن مؤمنین است؛ امتیاز مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی این دو شاخصه بوده است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه خراسان رضوی، در مراسم نکوداشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی(ره) که امروز، ۱۹ اسفندماه، در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از تولیت‌های برجسته اعتاب مقدسه این کشور تشکر می‌کنیم که برای ایران افتخار و سرافرازی به ارمغان آورده‌اند. 

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۲۳ سوره «احزاب» فرموده است: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا؛ از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند و آن ثبات قدم و دفاع از حق تا نثار جان بود صادقانه وفا کردند، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند و به شرف شهادت نایل شدند و برخی از آنان شهادت را انتظار می‌برند و هیچ تغییر و تبدیلی در پیمانشان نداده‌اند.» مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی مصداق مؤمنین است که در این آیه خداوند بیان کرده است، زیرا منظور حضرت حق مؤمنین خاصی است که در آیه ۲۲ همین سوره ویژگی‌های آن‌ها تصریح شده است. 

علم‌الهدی بیان کرد: در این آیه برای ‌مؤمنین دو شاخصه اساسی بیان شده است، که شاخص اول صداقت‌ورزی با پیمان الهی و شاخصه دوم غیرقابل تبدیل و تغییر بودن مؤمنین است. امتیاز مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی این دو شاخصه بوده است، زیرا در پهنه عمر خود صداقت با انقلاب و رهبری پیشه کرده و در همه عرصه زندگی نسبت به مواضع انقلابی تغییر و تبدیلی صورت نگرفته است. 

امام جمعه مشهد افزود: از زمان آغاز فعالیت ایشان تا لحظه رحلت این خادم بااخلاص در موضع انقلابی، مدیریت حرکت‌های انقلابی و پیروی از مقام ولایت هیچ تغییری نکردند و به صورت مداوم ایستادگی پیشه کردند. این شخصیت بزرگوار روز انقلاب اسلامی از سمتی به‌عنوان مدیری مجرب مدیریت استان و آستان قدس رضوی را به دست گرفت و از سمت دیگر مجاهدت و مبارزات خود را در دو جریان تهجر و جریان‌های سیاسی ادامه می‌داد. 

وی تصریح کرد: این مجاهدت‌ها به حدی تأثیرگذار بوده است که مقام معظم رهبری فرموده است: «اگر مجاهدت‌های واعظ طبسی در جریانات تهجر مشهد وجود نداشت، مشهد الان با مشهد آن روز خیلی تفاوت داشت.» اگر مجموعه مجاهدات ایشان از ابتدای انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهیم، متوجه می‌شویم که مجاهدت‌های سالانه ایشان بیشتر از مجاهدت‌های ایشان با نظام شاهنشاهی است. 

علم‌الهدی ادامه داد: مستحضر هستید که ابتکارات آستان قدس رضوی و عظمت مدیریت آن شخصیت بزرگ پهنه زندگانی ایشان را تشکیل می‌داد که بسیار حائز اهمیت است. همچنین لازم به ذکر است که با توجه به مجاهدت‌‌ها و مدیریت‌های ایشان هیچ قسمتی از آستان قدس جدا نشده است و تنها بسط و گسترش داشته است. 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: چهره مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی چهره تجربی برای ما است که باید توجه کنیم که اگر بخواهیم در عرصه‌های انقلاب فداکارانه و مجاهدانه فعالیت کنیم باید به عنوان الگویی خستگی‌ناپذیر و مدیری عالی ایشان را الگوی خود قرار دهیم و به فعالیت‌های ایشان توجه کنیم.

انتهای پیام
captcha