مقابله با توهین به مقدسات نیازمند سازوکاری بین‌المللی است
کد خبر: 2757640
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
معاون اول رئیس پارلمان مراکش:

مقابله با توهین به مقدسات نیازمند سازوکاری بین‌المللی است

گروه بین‌الملل: محمد یتیم، ضمن محکومیت اهانت به ارزش‌های دینی خطاب به پارلمان‌های اسلامی تصریح کرد: مقابله با توهین به مقدسات نیازمند سازوکاری بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، محمد یتیم، معاون اول رئیس پارلمان مراکش ضمن بیانیه‌ای در دهمین اجلاس بین‌المللی پارلمان‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار شد، اهانت به ارزش‌های مقدس اسلامی را محکوم کرد و کشورهای عضو این سازمان را به ادامه همکاری با سازمان ملل متحد برای اتخاذ سازوکاری بین‌المللی در خصوص جرم‌شمردن توهین به مقدسات ادیان فراخواند.
معاون اول رئیس پارلمان مراکش تأکید کرد: مراکش، تروریسم را در هر شکل و لباسی که باشد چه از جانب احزاب و گروه‌ها و چه از جانب دولت‌ها محکوم می‌کند.
وی افزود: مبارزه با تروریسم، به ایجاد روابط نزدیک قانونی و امنیتی همه کشورها نیاز دارد اما این امر به‌طور ویژه‌ نیازمند بررسی دلایل و اسباب این پدیده بوسیله تقویت ارزش‌های اعتدال‌گرا، تسامح، گفت‌وگو و آموزش‌های دینی از طریق مؤسسات و نیز اجرای برنامه‌هایی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، رسانه‌ای و ارتباطات است.
یتیم در ادامه تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطین در غزه و ارتکاب جنایات در مسجدالاقصی و همچنین ادامه شهرک‌سازی یهودیان در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و از سکوت بین‌المللی در برابر این جنایات که باعث حمایت از آن و نقض آشکار قانون بین‌الملل است، ابراز تأسف کرد.

مطالب مرتبط
captcha