سه موضع برای ادای حق رفاقت + صوت
کد خبر: 3966392
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
جان کلام/ استاد حسین انصاریان:

سه موضع برای ادای حق رفاقت + صوت

امیرمؤمنان(ع) در روایتی فرمودند که رفیق در سه جا رفیق خود را مراعات کند، در غیبت و در جایی که حضور ندارد، از آن بدگویی نکنند و جلوی بدگویان را بگیرید تا حرف ناباب نزنند و حفظ کنند شخصیت رفیق خود را؛ و در وضع نابسامانی مالی وقتی وضعیت مالی‌اش بد شد، سریعاً آن را جبران کنید و وفاداری بعد از فوت رفیق، یعنی قطع رفاقت نکند و به خانواده‌اش رسیدگی کنید.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین استاد حسین انصاریان، مفسّر و خطیب توانای حوزه علمیه، دارای تألیفات متعدد در زمینه‌های اخلاقی و تربیتی و آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است. به همین مناسبت گفتارهای کوتاهی از او در ایام ماه رمضان منتشر می‌شود.

امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید: «لَا یَکُونُ الصَّدِیقُ صَدِیقاً حَتَّى یَحْفَظَ أَخَاهُ فِی ثَلَاثٍ»؛ رفیق در سه جا رفیق خود را مراعات کند؛ نخست در غیبت و در جایی که رفیقش حضور ندارد، از او بدگویی نکند و جلوی بدگویان را بگیرد تا حرف ناباب نرنند و شخصیت رفیق خود را حفظ کند.

جای دیگر در وضع نابسامانی مالی است. وقتی وضعیت مالی رفیقش بد شد، سریعاً آن را جبران کنید. جای سوم وفاداری بعد از فوت رفیق است؛ یعنی بعد از مرگ او قطع رفاقت نکند و به خانواده‌اش رسیدگی کند.

کد
انتهای پیام
captcha