جایگاه پدر و مادر نزد پروردگار + صوت
کد خبر: 3966393
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
جان کلام/ استاد حسین انصاریان:

جایگاه پدر و مادر نزد پروردگار + صوت

تنها جایی که پروردگار دین را لحاظ نکرده است، در مورد پدر و مادر است. حالا فردی متقی است، اما پدر و مادرش بی دین هستند، خداوند تأکید دارد که با کلمات با ارزش با آن‌ها حرف بزنید و ادب را در برابر آن‌ها رعایت کنید.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین استاد حسین انصاریان، مفسّر و خطیب توانای حوزه علمیه، دارای تألیفات متعدد در زمینه‌های اخلاقی و تربیتی و آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است. به همین مناسبت گفتارهای کوتاهی از او در ایام ماه رمضان منتشر می‌شود:

قرآن کریم می‌فرماید: «وَ قُل لَهُمَا قَولاً کَریماً» با پدر و مادر که می‌نشینید هر کسی که هستند، تنها جایی که پروردگار لحاظ دین را نکرده است، در مورد پدر و مادر است. حالا فردی متقی است، اما پدر و مادرش بی‌دین هستند، جوانی بوده مسیحی بوده شیعه شده، ولی پدر و مادرش به دین دیگری هستند یا مشرک یا لائیک هستند، خداوند می‌گوید با کلمات با ارزش با آن‌ها حرف بزنید و ادب را در برابر آن‌ها رعایت کنید.

فردی شیعه مچ قاتلی را گرفته بود، خدمت حضرت امام زین‌العابدین(ع) آورد و گفت: پدر من را کشته است و هر چه دستور دهید عمل می‌کنم، پرسید چرا کشتید؟ گفت: درگیر شدیم. به پسر مقتول گفتند: این قاتل حقی به گردن تو ندارد؟ پاسخ داد: حقی برگردن من دارد یابن رسول الله(ص). او به من چیزی یاد داده است. فرمودند: آنچه یاد داده از خون پدر تو بالاتر است و از خون او گذشت کن. آن پسر نیز پذیرفت.

کد
انتهای پیام
captcha