اعلام برنامه زمانی ضبط مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4003062
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

اعلام برنامه زمانی ضبط مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سراسری قرآن

برنامه زمانی ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان حاضر در مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد که بر اساس آن نمایندگان هر استان بر اساس برنامه اعلام شده به ضبط اجرای تلاوت خود می‌پردازند.

به گزارش ایکنا، معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه زمانی ضبط اجرای شرکت‌کنن گان حاضر در مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن را اعلام کرد.

بر اساس این برنامه شرکت‌کنندگان دو گروه بانوان و آقایان در هر استان در یکی از روزهای 25 یا 26 مهرماه با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خود نسبت به ضبط تلاوت خود در این مرحله اقدام می‌کنند.

در برنامه اعلام شده برنامه ضبط استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان طی دو روز اجرا می‌شود و سایر استان‌ها در یک روز اقدام به این کار می‌کنند.

بر اساس این گزارش در روز 25 مهرماه نمایندگان استان‌های کردستان، گیلان، همدان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، گلستان، مازندران، قزوین، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، قم، اصفهان(بانوان)، البرز، فارس، تهران(بانوان) و خراسان رضوی(بانوان) با حضور در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان خود نسبت به ضبط اقدام می‌کنند.

همچنین در روز 26 مهرماه نیز نمایندگان استان‌های خراسان رضوی(آقایان)، خراسان شمالی، سمنان، یزد، لرستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، زنجان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، تهران(آقایان)، اصفهان(آقایان) و سیستان و بلوچستان به ضبط اجرا می‌پردازند.

داوری این مسابقات نیز در آبان ماه صورت می‌گیرد. سال گذشته مرحله ضبط تلاوت‌ها در صدا و سیمای استان‌ها صورت گرفت اما در این دوره ادارات کل اوقاف و امور خیریه محل ضبط اجراها خواهند بود.

در این مرحله شرکت‌کنندگان رشته‌هایی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن و اذان در دو گروه بانوان و آقایان به ضبط تصویری اجرای خود می‌پردازند. رشته‌های دعاخوانی و تواشیح مرحله نیمه‌نهایی ندارند. برگزیدگان این مرحله به فینال مسابقات راه می‌یابند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha