حفظ هویت اسلامی میانماری‌ها زیر چتر قرآن
کد خبر: 3498465
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
حافظ میانماری عنوان کرد؛

حفظ هویت اسلامی میانماری‌ها زیر چتر قرآن

گروه بین‌الملل: نماینده میانمار در رشته حفظ سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: مسلمانان میانمار که شرایط دشواری در این کشور دارند،‌ برای حفظ اصالت و هویت اسلامی نسل‌های آینده، کودکان خود را به شرکت در کلاس‌های قرآن تشویق می‌کنند.

حفظ هویت اسلامی میانماری‌ها زیر چتر قرآن

«وین تون او صلاح‌الدین»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در حاشیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، تاکید کرد: دولت میانمار نسبت به مسلمانان بسیار سختگیر است، اما مسلمانان فعالیت‌های قرآنی و اسلامی خود را حفظ کرده‌اند.
وی درباره فعالیت‌های قرآنی در این کشور جنوب شرق آسیا گفت: این فعالیت‌ها بعد از ساعات مدرسه آغاز می‌شود و مسلمانان برای حفظ هویت اسلامی نسل‌های آینده در این کشور بودایی، کودکان خود را بعد از تعطیلی مدارس به کلاس‌های قرآن می‌فرستند.
صلاح‌الدین در ادامه به فعالیت‌های قرآنی خود اشاره کرد و گفت: در سال 2013 شروع به حفظ قرآن کردم و طی دو سال موفق به حفظ کل قرآن شدم.
وی در مورد نحوه حفظ قرآن گفت: قبل از شروع به حفظ قرآن، ابتدا معانی آیات را یاد‌ می‌گرفتم و‌ بعد از حفظ یک صفحه و تسلط بر آن صفحه بعد را حفظ می‌کردم.
این حافظ 22 ساله میانماری حضور خود در مسابقات ایران را فرصت خوبی برای تقویت مهارت قرآنی و یادگرفتن نکات جدید دانست و گفت: سطح متسابقین ایرانی و برخی دیگر از شرکت‌کنندگان بسیار بالا بود و حضور در این مسابقات برای من فرصتی برای یادگیری بود.
وی در پایان از جوانان مسلمان خواست تا قرآن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا تاثیر آن را در تمام ابعاد زندگی خود مشاهده کنند.  
مطالب مرتبط
captcha