مسابقات قرآن؛ پاسخی به بدخواهی معاندان
کد خبر: 3498650
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
حسین حمدان عنوان کرد:

مسابقات قرآن؛ پاسخی به بدخواهی معاندان

گروه بین‌الملل: داور لبنانی مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: رقابت‌های قرآنی ایران پاسخی به بدخواهی معاندان این کشور، اسلام و قرآن است.

رضایت رضوان درویش از سطح صوت متسابقین

«حسین حمدان» داور لبنانی بخش «تجوید» سی‌وسومین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)
با ارزیابی روند رعایت مخارج حروف و احکام تجوید توسط غیر عرب‌‌زبان‌ها در این دوره از مسابقات گفت: خوشبختانه متسابقین حاضر در مسابقات امسال در رعایت مخارج حروف و صفات آن تا حد زیادی خوب عمل کردند، اما تعداد کمی نیز بودند که در رعایت مخارج حروف ضعف داشتند.

وی افزود: برخی از غیر عرب‌زبانان حاضر در این مسابقات، زبان عربی را به خوبی تکلم می‌کنند و به طور کل بیشتر متسابقین در ادای مخارج حروف و صفات آن تسلط داشتند.

این داور لبنانی تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن که هر ساله جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند و نمایندگان کشورهای زیادی با حضور در آن، در رشته‌های مختلف حفظ و تلاوت این مسابقات به رقابت می‌پردازند، پاسخی صریح و روشن به بدخواهی‌های اشخاصی است که می‌خواهند به کشور ایران ضربه بزنند و نام اسلام و قرآن را تخریب کنند.

وی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران، گامی در راستای تبیین آموزه‌های نورانی قرآن کریم در عرصه جهانی است و این مسابقات با سازماندهی خوب و عالی برگزار می‌شود.

پیام حضور شرکت‌کنندگان برای ایران

حسین حمدان اظهار کرد: همانطور که مشاهده می‌کنیم مستابقین زیادی از کشورهای عربی و غیر عربی به ایران آمده‌اند تا این پیام را اعلام کنند که «ای ایران تو با قرآن هستی و تو قرآن کریم را با حفظ، قرائت و تجوید احیا می‌کنی».

این داور لبنانی با اشاره به آیات 15 تا 17 سوره الطارق «إِنَّهُمْ يَكِيدُونَ كَيْدًا، وَأَكِيدُ كَيْدًا، فَمَهِّلِ الْكَافِرِينَ أَمْهِلْهُمْ رُوَيْدًا: آنان دست به نيرنگ مى‏‌زنند و [من نيز] دست به نيرنگ مى‌‏زنم، پس كافران را مهلت ده و كمى آنان را به حال خود واگذار» تأکید کرد: این مسابقات پاسخ بزرگی به اشخاصی است که می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را تخریب و این کشور را به بی‌توجهی به فعالیت‌های قرآنی متهم کنند.

حمدان در پایان با اشاره به آیه 32 سوره توبه «يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ: مى‌‏خواهند نور خدا را با سخنان خويش خاموش كنند، ولى خداوند نمى‌‏گذارد تا نور خود را كامل كند هر چند كافران را خوش نيايد» یادآور شد: هر اندازه خرابکاران به تخریب، تحریف و پاره‌کردن قرآن بپردازند، نور قرآن در جهان و بر عالمیان پدیدار خواهد شد، حتی اگر مشرکان را خوش نیاید.
مطالب مرتبط
captcha