رقابت‌های قرآنی وسیله‌ای برای تحکیم اتحاد اسلامی است
کد خبر: 3498425
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
حافظ پاکستانی:

رقابت‌های قرآنی وسیله‌ای برای تحکیم اتحاد اسلامی است

گروه بین‌الملل: نماینده پاکستان در رشته حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تاکید کرد: رقابت هدف اصلی این مسابقات نیست، بلکه این رویداد بین‌المللی وسیله‌ای برای تحکیم وحدت مسلمانان جهان بوده و شعار آن یعنی «یک کتاب، یک امت» هم مؤید همین مطلب است.

مسابقات بین‌المللی قرآن نه برای رقابت بلکه برای اتحاد مسلمانان برگزار می‌شود/ ادیت شده

«نور محمد»، حافظ کل قرآن کریم از کشور پاکستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در حاشیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: من در سال 1997 میلادی حفظ قرآن را شروع کردم و در مدرسه خاصی قرآن را یاد نگرفتم؛ پدرم مرا نزد یکی از اساتید برد و من حدود سه سال با راهنمایی او قرآن را حفظ کردم.

وی گفت: در سال 2000 میلادی حفظ قرآن را به اتمام رساندم و پس از آن همواره محفوظات خود را تکرار کردم و تا الان به لطف خدا کل قرآن کریم را در گنجینه خاطر دارم و به فراموشی نسپردم. با اینکه الان در نیروی هوایی مشغولم و فرصت زیادی ندارم اما سعی می‌کنم که از قرآن جدا نشوم و هر روز به قرآن بپردازم.

نور محمد 25 سال دارد و ساکن ایالت پنجاب پاکستان است. وی 5 سال است که در نیروی هوایی پاکستان فعالیت می‌کند.

وی می‌گوید: در پاکستان مسابقات قرآن برگزار میشود اما بینالمللی نیست. من در مسابقات داخلی کشورم شرکت کردهام و مقام‌ اول مسابقات سراسری کشور را کسب کرده‌ام.

نور محمد افزود: سال گذشته در مسابقات ارتش‌های کشورهای اسلامی در عربستان شرکت کردم که نفر هفتم شدم.

وی گفت: 27 کشور در مسابقات قرآن عربستان که من در آن حضور داشتم شرکت کرده بودند. مسابقات خوبی بود اما به هیچ وجه قابل مقایسه با سطح مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران نیست.

نور محمد ادامه داد: در این مسابقات بیش از 70 کشور شرکت کرده‌اند و هر کشوری حافظ و قاری دارد و به ویژه اضافه شدن مسابقات روشندلان نیز اقدام بسیار مثبتی است. اینجا قاریان و حافظان همه از بهترین‌ها هستند و این نشان دهنده آن است که این مسابقه از سطح بالایی برخوردار است.

وی در مورد شعار «یک کتاب، یک امت» گفت: این شعار همین طور به‌سادگی انتخاب نشده، بلکه بر روی آن بسیار فکر شده و برگرفته از آیات قرآن کریم و روایات است و به ویژه اشاره به آیات «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» و «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» دارد.

نور محمد گفت: خیلیها قرآن میخوانند اما متأسفانه قدمی برای عمل کردن به قرآن برنمی‌دارند. در این مسابقات یاد گرفتیم که اگر فقط به خود رقابت‌ها بسنده کنیم، به هدفمان نمی‌رسیم اما اگر از این وسیله برای یک هدف والا استفاده کنیم و آن هدف قرآن و عمل کردن به قرآن باشد، موفق خواهیم شد.

وی افزود: رقابت هدف اصلی این مسابقات نیست، بلکه این رویداد بین‌المللی وسیله‌ای برای تحکیم وحدت مسلمانان جهان بوده و شعار آن یعنی «یک کتاب، یک امت» هم مؤید همین مطلب است.

نور محمد گفت: ما مسابقات قرآنی برگزار میکنیم با این هدف که مسلمانان یکدیگر را ببینند و بین آنها اتحاد وجود داشته باشد و به همین دلیل این شعار بسیار به‌جا بود. 

مطالب مرتبط
captcha