مراسم بزرگداشت «میرزامهدی محی‌الدین الهی‌قمشه‌ای» برگزار می‌شود
کد خبر: 3954343
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی:

مراسم بزرگداشت «میرزامهدی محی‌الدین الهی‌قمشه‌ای» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی حکیم میرزا مهدی محی‌الدین الهی‌قمشه‌ای، فقیه، فیلسوف، شاعر و مترجم قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی حکیم میرزا مهدی محی‌الدین الهی‌قمشه‌ای، فقیه، فیلسوف، شاعر و مترجم قرآن، چهارشنبه، 29 بهمن‌ماه، از ساعت 14 تا 16 به صورت مجازی برگزار و از طریق نشانی   https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher و https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 پخش خواهد شد.

در این نشست، آیت‌‎الله العظمی عبدالله جوادی آملی، مرجع تقلید و مفسر قرآن؛ حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مهدی محقق، رئیس هیئت مدیره انجمن؛ آیت‌الله سیدعبدالله موسویان تهرانی، از شاگردان حکیم الهی قمشه‌ای؛ اکبر ثبوت، پژوهشگر تاریخ و حکمت اسلامی؛ منوچهر صدوقی‌سها، عضو شورای علمی انجمن و افشین علاء، شاعر و نویسنده، به ایراد سخن می‌پردازند.

یادآوری می‌شود، آیت‌الله محمدمهدی الهی قمشه‌ای(۱۲۸۰- ۱۳۵۲ش)، ملقّب به مُحی الدین، حکیم، عارف، شاعر، مترجم قرآن، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان است. این حکیمِ الهی از ابتدای تأسیس دانشگاه تهران به مدت ۳۵ سال به تدریس علوم عقلی و ادبیات در این دانشگاه اشتغال داشت. تخلّص شعری وی «الهی» است. این استاد فقید شامگاه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۲ شمسی در ۷۲ سالگی چشم از جهان بست و در قبرستان وادی‌السلام قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha