آغاز داوری رشته دعاخوانی مرحله استانی مسابقات قرآن / رقابت 620 دعاخوان
کد خبر: 4009141
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

آغاز داوری رشته دعاخوانی مرحله استانی مسابقات قرآن / رقابت 620 دعاخوان

داوری فایل‌‌های تصویری رشته دعاخوانی در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن از صبح امروز هشتم آبان‌ماه آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

پوستر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، داوری رشته دعاخوانی در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن از صبح امروز هشتم آبان‌ماه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

رشته دعاخوانی و مدیحه‌سرایی از جمله رشته‌های دو مرحله‌ای مسابقات سراسری قرآن است و رقابت‌ در این دو رشته تنها در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان متقاضی حضور در این دو رشته شهریورماه امسال در زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های قرائت و حفظ،‌ در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها مستقر شده و به ضبط اجرای خود پرداخته‌اند.

این اجراها در ادامه به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال شده و از صبح امروز داوری آنها در دو گروه بانوان و آقایان آغاز شده است.

بر همین اساس در بخش آقایان فایل تصویری 378 شرکت‌کننده طی روزهای هشتم تا دوازدهم و در بخش بانوان نیز فایل تصویری 240 شرکت‌کننده طی روزهای هشتم تا یازدهم‌ آبان‌ماه داوری خواهد شد.

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد این مرحله از مسابقات دعاخوانی به خبرنگار ایکنا، گفت: با توجه به اینکه رشته دعاخوانی از رشته‌های نوپای مسابقات است علاوه بر نیاز داشتن به تبلیغات و اطلاع‌رسانی،‌ لازم است تا آموزش‌های مرتبط با این رشته را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم این رشته همچون دیگر رشته‌ها به ثبات برسد و بتوانیم از ثمرات آن بهره‌مند شویم، نیازمندیم تا آیین‌نامه این رشته را با حضور کارشناسان امر مورد بازنگری قرار دهیم و زیرساخت‌های برگزاری مطلوب این رشته را فراهم کنیم.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در مورد نحوه گزینش راه یافتگان به مرحله کشوری، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این رشته به دو شیوه گزینش خواهند شد. در روش اول در مقایسه با شرکت کنندگان استان خود سنجیده می‌شوند و در روش دوم نیز در مقایسه با کل شرکت‌کنندگان از استان‌های سراسر کشور سنجیده می‌شوند. بعد از احصاء نمرات راه‌یافتگان به مرحله فینال که اواخر آذرماه برگزار می‌شود، نفرات برتر معرفی خواهند شد.

مجیدی‌مهر با تأکید بر اینکه گزینش نهایی شرکت‌کنندگان در این رشته به صورت کشوری خواهد بود، در پاسخ به این سوال که در این روش احتمال دارد یک استان بدون نماینده و استانی دیگر چندین نماینده در مرحله کشوری داشته باشد، گفت: سازوکار به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که وضعیت به این شکل پیش نرود. تمام تلاش ما بر این است که پس از رعایت جوانب فنی به گونه‌ای عمل کنیم که سهم یک استان به تنهایی در مرحله فینال زیاد نباشد، البته این موضوع منوط به بررسی کلی سطح نمرات و سطح کیفی اجراها هست.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۰:۳۷
0
2
آقای مجیدی مهر پس تکلیف تواشیح چی میشه؟
انگار گروه های تواشیح رو به مسخره گرفتید!!
captcha