آیت‌الله عطاردی برای کسب علم سختی‌های فراوانی را متحمل شد
کد خبر: 1434341
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
محمدرضا عطاردی:

آیت‌الله عطاردی برای کسب علم سختی‌های فراوانی را متحمل شد

گروه اجتماعی: پسر آیت‌الله شیخ عزیزالله عطاردی گفت: پدرم در طول سفرهای خود به هندوستان، پاکستان، عراق و کشورهای اروپایی مشکلات و سختی‌های زیادی را متحمل شد و تنها دلیل تحمل این مشکلات، کسب علم و انجام کارهای علمی بود.

محمدرضا عطاردی، پسر مرحوم آیت‌الله شیخ عزیزالله عطاردی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این مرحوم، عنوان کرد: ایشان از دوران کودکی و جوانی خواستار انجام فعالیت‌های علمی بود، به همین جهت این عالم ربانی از دوران جوانی فعالیت‌های علمی خاص خود را آغاز کرد و در رشته‌های تاریخ اسلام و حدیث فعالیت‌های زیادی را انجام داد.
وی ادامه داد: ایشان قبل از انقلاب به کشورهایی از جمله هندوستان، پاکستان، عراق و کشورهای اروپایی سفرهای فراوان داشت و در طول این سفرها کتاب‌های زیادی را به چاپ رساند.
پسر مرحوم آیت‌الله شیخ عزیزالله عطاردی عنوان کرد: پدرم در طول این سفرها مشکلات زیادی را متحمل شد و تنها دلیل تحمل این مشکلات کسب علم و انجام کارهای علمی بود.
عطاردی با بیان اینکه پدرش تعهد فراوانی به انجام فعالیت‌های بسیار داشت، گفت: ایشان علاقه زیادی به انجام کارهای علمی، خواندن کتاب‌های زیاد داشت و اکثر وقت ایشان در کتابخانه بود، به‌گونه‌ای که بیشتر به کارهای خودشان سرگرم می‌شدند.
وی با اشاره به کتاب مسند حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مرحوم آیت‌الله عطاردی گفت: ایشان در سال 41 هجری شمسی با هزینه خودشان این کتاب را چاپ کردند که با پول حاصل از فروش این کتاب به هند سفر کرده و در آنجا از کتابخانه‌های زیاد مانند کتابخانه‌های شخصی افراد برجسته، بهره بردند.
عطاردی ادامه داد: همچنین ایشان کتاب‌های زیادی را در سفرهای خود جمع‌آوری کرده بود، همچنین سعی می‌کرد تمام کارهای خود را به تنهایی به سرانجام برساند.
وی گفت: همچنین ایشان در سال 70 یک مرکز فرهنگی دارای انتشارات را تأسیس کرده که به نام خودشان به ثبت رسیده بود و کتاب‌های ایشان را به چاپ می‌رساند. 

مطالب مرتبط
captcha