آثار و دستاوردهای آیت‌الله عطاردی؛ سرمایه و ذخیره‌ای بزرگ برای امروز و آینده
کد خبر: 1436941
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
آیت‌الله اختری عنوان کرد:

آثار و دستاوردهای آیت‌الله عطاردی؛ سرمایه و ذخیره‌ای بزرگ برای امروز و آینده

گروه اندیشه: آثار و دستاوردهای عمر با برکت آیت‌الله عطاردی یک سرمایه بزرگ و غنی خواهد بود که هم علما و اندیشمندان امروز می‌توانند از آن برخوردار شوند و هم ذخیره‌ای خواهد شد برای آینده.

آیت‌الله اختری، رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به بیان نکاتی در مورد مرحوم آیت‌الله عزیزالله عطاردی پرداخت و گفت: این شخصیت از ثمرات حوزه علمیه مشهد بودند و امیدواریم که خداوند این عالم بزرگ را با پیامبر(ص) و خاندانش محشور بفرماید.
آیت‌الله اختری عنوان کرد: این عالم بزرگ اقدام به یک تحقیق و پژوهش و بررسی بسیار عمیق و گسترده و همه جانبه در آثار و روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) داشتند که نظیر آن در مکتب اهل بیت(ع) و نسبت به احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) صورت نگرفته بود.
وی افزود: ایشان اقدام به مستندسازی و جمع‌آوری کلیه احادیث و روایاتی کردند که با اسناد از سوی ائمه(ع) رسیده است و موفقیت‌های ویژه‌ای در این عرصه داشتند.
آیت‌الله اختری همچنین با اشاره به در دست نگارش بودن مجموعه مستندی در باب خراسان و تاریخ آن از سوی آیت‌الله عطاردی، بیان کرد: ایشان اقدامات بسیار شایسته و بی‌نظیری را انجام داد و به خاطر همین اقدامات است که در میان پژوهشگران و در میان علما و اندیشمندان جایگاه خاصی را دارد و یاد و خاطره او باقی خواهد ماند.
وی آثار و دستاوردهای آیت‌الله عطاردی را سرمایه‌ای بزرگ برای امروز و آینده خواند و بیان کرد: آثار و دستاوردهای عمر با برکت ایشان یک سرمایه بزرگ و غنی خواهد بود که هم علما و اندیشمندان امروز می‌توانند از آن برخوردار شوند و هم ذخیره‌ای خواهد شد برای آینده.
رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین آثار آیت‌الله عطاردی را منابعی بسیار قوی و عمیق برای پژوهشگران و حوزه‌های علمیه خواند و افزود: ایشان به دلیل این که پژوهشگری قوی بودند در هر زمینه‌ای که وارد شدند توانستند کار بسیار خوب و تحقیق شده علمی تحویل بدهند و امیدورایم که پژوهشگران بتوانند از نتایج این زحمات و تلاش‌ها و پیگیری‌های خستگی‌ناپذیر در طول مدتی طولانی، بهره‌مند شوند و آن‌ها را به خوبی مورد استفاده قرار دهند.

مطالب مرتبط
captcha