پیکر آیت‌الله عطاردی‌قوچانی در حرم رضوی به خاک سپرده شد
کد خبر: 1434013
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

پیکر آیت‌الله عطاردی‌قوچانی در حرم رضوی به خاک سپرده شد

گروه اجتماعی: پیکر مرحوم آیت‌الله عزیزالله عطاردی‌قوچانی ظهر امروز با حضور روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از مسئولان در حرم رضوی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیکر مرحوم آیت‌الله عزیزالله عطاردی‌قوچانی، محقق برجسته شیعی ظهر امروز، 5 مردادماه با حضور شاگردان، روحانیون و اساتید حوزه و دانشگاه، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان و بیت مرحوم در حرم رضوی به خاک سپرده شد.

صبح امروز، مراسم وداع با آیت‌الله عطاردی‌قوچانی، اندیشمند خراسانی‌ با حضور احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی، مشاور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، غلامرضا عصارزاده، معاون فرهنگی ـ تبلیغی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر فرجام، مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام علی نهاوندی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و ... در مهدیه مشهد برگزار شد.

در ادامه پیکر این اندیشمند خراسانی  بر روی دستان شاگردان و ارادتمندان وی قرار گرفت و به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد، در این بین علاقه‌مندان و ارادتمندان این محقق برجسته شیعی از شهرهایی همچون قوچان خود را به مشهد رسانده بودند تا در این مراسم حضور یابند.

مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله عطاردی در حالی برگزار شد که در بین راه تعدادی از مردم و زائران نیز که شاهد این مراسم بودند با تشییع‌کنندگان همراه شده و پیکر این عالم را تا حرم رضوی مشایعت کردند.

پیکر آیت‌الله عطاردی پس از اذن ورود به حرم رضوی به صحن آزادی آورده شد، در ابتدا روضه امام حسین(ع) برای حضار قرائت شد و در ادامه مراسم خطبه‌خوانی بر پیکر این محقق شیعی برگزار شد و سپس نماز بر پیکر آن مرحوم با حضور آیت‌الله سیدجعفر سیدان، از اساتید حوزه علمیه خراسان بر پیکر این اندیشمند خراسانی اقامه شد.

پس از اقامه نماز پیکر آیت‌الله عطاردی را به سمت مقبره شیخ طبرسی برای تدفین حرکت دادند، هر چند که هر لحظه بر گرمای هوا افزوده می‌شد اما این موضوع نه تنها از شور و حال جمعیت چیزی را کم نمی‌کرد، بلکه بر آن می‌افزود.

 در نهایت مراسم تلقین‌خوانی توسط حجت‌الاسلام محمدرضا نوراللهیان انجام گرفت و اینگونه این محقق شیعی پس از سال‌ها تلاش در عرصه نگارش، ترویج و نشر معارف دینی در جایگاه ابدی‌اش آرام گرفت.

مطالب مرتبط
captcha