«مسند امیرالمؤمنین(ع)» عطاردی گنجینه‌ای عظیم است/ محققی که به تنهایی یک امت بود
کد خبر: 1433763
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
حجت‌الاسلام دین‌پرور:

«مسند امیرالمؤمنین(ع)» عطاردی گنجینه‌ای عظیم است/ محققی که به تنهایی یک امت بود

گروه اندیشه: رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان این که آیت‌الله عطاردی از کسانی بود که یک تنه یک امت بود، مجموعه ۲۷ جلدی وی با عنوان «مسند امیرالمؤمنین(ع)» را یک گنجینه عظیم توصیف کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین دین‌پرور، مؤسس و رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله عطاردی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی ایشان، گفت: همچنان که قرآن می‌گوید که «إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً؛ همانا ابراهیم [به تنهایى‏] یک امّت بود»(نحل/120) آیت‌الله عطاردی نیز از کسانی بود که یک تنه یک امت بودند.
حجت‌الاسلام دین‌پرور با اشاره به تألیف حدود 100 جلد کتاب توسط آیت‌الله عطاردی بیان کرد: حدود 100 جلد کتابی که ایشان تألیف کردند یک تنه و واقعاً یک تنه بود. تمام تحقیقات و تمام بررسی‌ها را خودشان انجام می‌د‌ادند و واقعاً شناخت منابع و بررسی و کار یک تنه بود و پشتکار عجیبی داشتند.
وی ادامه داد: ایشان آثار همه ائمه معصومین(ع) را، جمع کردند و سخنان حضرت امیر را که در 27 جلد جمع‌آوری کرده‌اند، واقعاً گنجینه عظیمی است.
حجت‌الاسلام دین‌پرور آیت‌الله عطاردی را الگویی برای دیگران دانست و گفت: واقعاً ایشان باید الگو باشد برای کسانی که برای کار به دنبال دم و دستگاه می‌گردند و می‌گویند تا کامپیوتر نباشد، تا نیرو نباشد، تا فلان نباشد، نمی‌شود. ایشان یک تنه همت کرد و عمل ایشان الگویی برای همه جوان‌ها و محققین است که می‌توانند یک تنه کار را انجام دهند و منتظر کسی نباشند.

مطالب مرتبط
captcha