آیت‌الله عطاردی به تنهایی نیاز علمی هزاران محقق را فراهم کرده است
کد خبر: 1433692
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
علی یونسی:

آیت‌الله عطاردی به تنهایی نیاز علمی هزاران محقق را فراهم کرده است

گروه اندیشه: دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان این‌که آیت‌الله عطاردی شخصیتی است که در آینده طلوع خواهد کرد، اظهار کرد: وی توانسته است به تنهایی نیاز علمی هزاران محقق در آینده را فراهم کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی، دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله عطاردی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به بیان چند نکته راجع به ایشان پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌الله علامه نامدار، شیخ عزیزالله عطاردی یکی از معدود شخصیت‌های محقق و پژوهشگر نامدار ناشناخته اسلامی است که همه عمر خود را در پژوهش و تحقیق صرف کرد.
یونسی با اشاره به این مطلب که آیت‌الله عطاردی به تنهایی یک کتابخانه عظیم از اسناد و مدارک اسلامی تهیه کرد، افزود: به خصوص در تاریخ خراسان هیچ کس به اندازه ایشان تحقیق نکرده است.
وی شخصیت آیت‌الله عطاردی را شخصیتی ناشناخته برای امروز ما و برای جوانان ما توصیف کرد و گفت: ایشان شخصیتی است که در آینده طلوع خواهد کرد؛ مانند بسیاری از شخصیت‌های گذشته که در عصر خودشان ناشناخته بودند و بعداً شناخته شدند.
یونسی با بیان این‌که مرحوم عطاردی از آن شخصیت‌هایی است که به تنهایی توانسته است نیاز علمی هزاران محقق در آینده را فراهم کند، افزود: وی به تنهایی به همه دنیا سفر کرد، به کتابخانه‌های مختلف سفر کرد، به ده‌کوره‌ها سفر کرد، به کشورهای مختلف سفر کرد و اسناد و مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کرد.
وی با بیان این‌که عطاردی در واقع یک دایرةالمعارف بزرگ تاریخی آماده کرده است، این را خدمت بزرگی به عالم بشریت توصیف کرد و افزود: عطاردی عالمی است که فقط به ایران تعلق ندارد، بلکه به همه اسلام و حقیقتاً به همه تعلق دارد.

مطالب مرتبط
captcha