صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۰۶۵۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
آيت‌الله‌ ملك‌حسينی اظهار کرد

نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد با تصريح اينكه غدير نقطه عطف تاريخ بشريت است، گفت اساساً‌ ولايت، گوهر دين است و توحيد و نبوت در ولايت تجلی می‌يابد.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، آيت‌الله سيد شرف‌الدين ملك‌حسينی، نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد امروز سه‌شنبه، 30 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در مدرسه علميه خان شيراز با تصريح اينكه ولايت تجلی توحيد است، گفت: ‌اگر به وحدانيت خدا معتقديم بايد برای رشد و تعالی خود فرامين او را انجام دهيم و هيچ راهی وجود ندارد مگر راه تولی به اوليا خدا و پيروی از رسولان و امامان كه اوليا خدا هستند بنابراين سبك و مكتب ديگر نمی‌تواند راه رسيدن به خدا باشد.


وی خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اساساً ولايت، گوهر دين است و به تعبير امام رضا(ع) اساس و فروع دين و اصلاً تمامی دين است چون توحيد و نبوت در ولايت تجلی پيدا می‌كند و نماز، روزه،‌ حج و.. تا زمانی‌كه تكيه بر ولايت نداشته باشد و بر اساس ولايت عمل نكند، قبول نيست بنابراين امام رضا(ع) فرمود ولايت پايه و شاخه دين است.


آيت‌الله ملك‌حسينی با تصريح اينكه دهه ولايت از جشن عيد قربان آغاز می‌شود، گفت: قربان خود جلوه‌ای از ولايت است و نمازی كه در دهه اول ذی‌الحجه خوانده می‌شود خود تأكيدی بر اين موضوع است.


نظام‌ امامت، نظام اصلاح جامعه و مبارزه با فساد‌ است


وی، نظام امامت را نظام اصلاح جامعه و مبارزه با فساد دانست و افزود: قصه قربان معطوف به ولايت ابراهيم(ع) است و اگر مبدأ جشن‌های دهه ولايت را عيد قربان قرار داده‌اند اشتباه نيست بلكه يك آماده‌سازی بزرگ برای عيد الله‌الاكبر است.


آيت‌الله ملك‌حسينی با بيان اينكه‌ در روايات از عيد سعيد غدير خم به نام عيد اكبر ياد شده است، گفت: درخشش غدير ‌ميان اعياد قربان، فطر و جمعه در روايات اسلامی آمده و رمز آن، اين است كه در اين روز امام علی(ع) برای استمرار هدايت بشر از سوی خدا معرفی شد.


نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ در روز عيد غدير به بشر احترام گذاشته و بشريت تكريم شد و خداوند از طريق پيامبر(ص) اين مهم را به سرانجام رساند و اين بيانگر اين است كه پيامبر(ص) برای انسان‌ها ارزش قائل بود و نمی‌خواست سلسله ولايت قطع و خشك شود.


آيت‌الله ملك‌حسينی تصريح كرد: وقتی حقيقت غدير انتخاب يك انسان به امامت و تبيين حقيقت امامت و ولايت است، به‌نظر می‌رسد رسالت همه ماست كه عيد سعيد غدير خم را پاس داشته و تكريم كنيم.


رئيس مدرسه علميه خان شيراز اظهار كرد: مراسم جشن مثل كنگره‌ها و همايش‌ها مناسب اين ايام است و بايد از اين گوهر گرانقدری كه خداوند به بشريت اعطا فرموده، حمايت كرد.


وی، غدير را نقطه عطف تاريخ بشريت دانست و تأكيد كرد: اصالت از آن غدير است و بايد اين روز احيا شده و زنده نگه داشته شود.


توحيد ‌در سایه ولايت اهل بيت(ع) شکل می‌گیرد


آيت‌الله ملك‌حسينی خاطرنشان كرد: اساساً توحيد ‌ميان بشر شكل نمی‌گيرد مگر در سايه ولايت اهل بيت(ع) يعنی اين‌ها هستند كه گفتار، كردار و دستوراتشان، دستورات خداوند است و سبك زندگی الهی را اهل بيت(ع) به افراد بشر آموزش می‌دهند و توحيد را در بشر جاری می‌كنند و اگر مسيری غير از مسير اهل بيت(ع) باشد مسير كفر و شرك است.


نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسم جشن عيد غدير در شيراز اشاره كرد و گفت:‌ امسال جشن بزرگی در مسجد فاطمةالزهرا(س) شيراز در روز پنج‌شنبه، دوم آبان‌ماه از ساعت 9:30 الی 11:30 به‌مناسبت عيد غدير برگزار می‌شود كه در آن از مقام شامخ مرحوم آيت‌الله‌العظمی ملك‌حسينی كه ساليان سال توجه ويژه به برنامه غدير داشته‌اند نيز تجليل می‌شود.


وی با بيان اينكه مراسم يكمين سالگرد ارتحال آيت‌الله‌العظمی ملك‌حسينی در ذيل اين جشن برگزار می‌شود و بنای برگزاری مراسم جداگانه‌‌ای نيست، گفت: در اين مراسم جشن آيت‌الله سليمانی، نماينده ولی فقيه در استان سيستان و بلوچستان و محمد هادی ايمانيه، رئيس دانشگاه علوم پزشكی شيراز سخنرانی می‌کنند و تلاش می‌شود كه برنامه‌های متنوع و شادی اجرا شود.


آيت‌الله ملك‌حسينی در پايان خاطرنشان كرد:‌ مراسم يكمين سال درگذشت آيت‌الله‌العظمی ملك‌حسينی در سالگرد شمسی آن در 12 آبان‌ماه سال جاری در ياسوج برگزار می‌شود.