صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۲۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
در کردستان؛

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: به‌مناسبت ایام محرم‌الحرام کتاب بررسی انحرافات عزاداری‌های مذهبی تألیف محمدحسین میرزایی در استان منتشر شد.


حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری    بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: این کتاب به همت اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کردستان و در 500  نسخه منتشر شده است.



وی با اشاره به اینکه کتاب یاد شده به بررسی انحرافات عزاداری‌های مذهبی(محرم ۱۴۳۳ ق) در شهرستان بیجار پرداخته است، افزود: این کتاب در پنج فصل به کلیات پژوهش، پیشینه و ادبیات نظری پژوهش، روش‌شناسی‌ و تحلیل داده‌ها به چاپ رسیده است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: این مطالعه به‌دنبال بررسی و تبیین برخی از انحرافات موجود در عزاداری‌های شهرستان بیجار است، چون با توجه به تأثیر این عزاداری‌ها در تبیین و تجلی فرهنگ جامعه شیعی و بررسی این انحرافات امری بسیار مهم به‌شمار می‌آید.



وی همچنین از تدوین و انتشار کتاب «قمه‌زنی بدعت آشکار» در این استان خبر داد و بیان کرد: این کتاب نیز به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان و به تعداد 500 نسخه چاپ شده است.



حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری اعلام کرد: در این کتاب به اهمیت عزاداری، قمه‌زنی از منظر تاریخ، دلایل حرمت قمه‌زنی، سابقه حرمت قمه‌زنی و علت جایز بودن قمه‌زنی در گذشته اشاره شده است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: قمه زنی در ملأ عام جرم قضایی است، قسمت‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری درباره قمه زنی و حکم حکومتی رهبری در ممنوعیت قمه زنی از دیگر مواردی است که در این کتاب منتشر شده است.