صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۴۴۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
آیت‌الهی بیان کرد:

گروه فضای مجازی: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در مراسم افتتاحیه هفته فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان گفت: باید تعامل خود را در راستای هم‌افزایی با عموم کشورها به ویژه کشورهای منطقه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کاظم آیت‌الهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور امروز، هشتم شهریور در مراسم افتتاحیه هفته فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان اظهار کرد: فضای مجازی، نسبت به فضای حقیقی برتری یافته و این موضوع اجتناب‌ناپذیر است و ضرورتی برای توسعه روزافزون جوامع شده و باید از این موهبت استفاده درستی داشته باشیم.
وی افزود: فن‌آوری اطلاعات، نه تنها می‌تواند در توسعه جوامع بهره‌وری داشته باشد بلکه بُعد ابزاری آن می‌تواند همه وجوه زندگی اجتماعی را امکان‌پذیر کند و امروز نمی‌توانیم کسب و کاری داشته باشیم که بدون استفاده از فن‌آوری اطلاعات باشد.
وی افزود: در کشورمان پتانسیل‌های بسیاری از حیث منابع انسانی، دانشمندان و فارغ التحصیلان داریم و این موقعیت ایجاب می‌کند تا برای پیش‌برد توسعه بیش از پیش این فن‌آوری قدم برداریم تا به مقام نخست سند چشم انداز 1404 دست یابیم.
وی بیان کرد: استفاده از فن‌آوری باید توجه به ارتباط مستقیم با اینترنت و پهنای باند داشته باشد و شاهرگ حیاتی این فن‌آوری اینترنت و پهنای باند است.
وی بیان کرد: خدا را شاکریم که در ماه‌های اخیر شاهد نتایج درخشانی در به ثمر رسیدن فعالیت‌های فرهنگی هستیم و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که در همه استان‌ها تشکیل شده است. هم اکنون دارای بیش از 10 هزار عضو هستیم که همین امر سبب می‌شود تا با هم افزایی و تبادل نظر رونق بیشتری در مسیر توسعه دهیم.
وی یادآور شد: هر چند دولت تدبیر و امید با حمایت‌های وزیر فن‌آوری اطلاعات حرکت‌های بیشتری انجام داده‌اند اما لازم است چندین برابر، شاهد دسترسی به اینترنت، پهنای باند و استفاده از فن‌آوری اطلاعات باشیم.
وی بیان کرد: ما باید تعامل هم افزایی را با عموم کشورها به ویژه کشورهای منطقه داشته باشیم و هم اکنون میزبانی نمایندگانی از 12 کشور هستیم.
وی بیان کرد: اگر در رابطه صدور ویزا هماهنگی‌های بیشتری انجام می‌شد قطعاً میزبان کشورهای بیشتری بودیم.