صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۵۰۱۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۵ - ۲۱:۲۰
نماينده تونس در نمايشگاه بين‌المللی قرآن:

گروه بين‌الملل: در عصر حاضر زبان هنر بهترين وسيله برای انتقال مفاهيم اسلامی به جوانان است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، سالم منجی ابراهيمی، نماينده كشور تونس در چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم تهران با بيان اين مطلب گفت: « در دنيای ما با توجه به گسترس رسانه‌ها و سرگرمی‌های كاذب، جوانان كمتر به خواندن كتاب‌های مذهبی برای كسب معلومات رغبت نشان می‌دهند، اما نگاه كردن به يك تابلوی هنری با موضوع قرآن و كلام پيامبر (ص) می‌تواند تحولی شگرف در مخاطب ايجاد كند».
وی افزود: «غرب از هنر برای انتقال ايدئولوژی خود به بهترين شكل استفاده می‌كند تا از اين طريق جوانان مسلمانان را از اسلام دور و مجذوب فرهنگ غربی كند، ما نيز اگر نتوانيم قرآن و سنت را در قالب هنر به جوانان ارايه كنيم، فرهنگ غرب جوانان ما را خواهد ربود».
استاد دانشگاه اسلامی الزيتونه تونس (كه دارای قدمتی 600 ساله در جهان اسلام است)، درباره آثار هنری غرفه تونس گفت: «امسال در غرفه تونس تابلوخط‌های بسيار زيبا به نمايش گذاشته شده است. در اين تابلوها آيات و احاديث نبوی با طلا 24 عيار به زيبايی نگاشته شده است».
ابراهيمی درباره سطح كيفی نمايشگاه گفت: «نمايشگاه قرآن ايران بزرگ‌ترين و باشكوه‌ترين نمايشگاه قرآن در كل جهان اسلام است و حتی درمقايسه با بسياری از نمايشگاه‌ها در كشورهای غربی، از سطح كيفی بالاتری برخوردار است. من سال گذشته به عنوان نماينده تونس درنمايشگاه شهر سوربون فرانسه شركت كردم، اما فكر می‌كنم نمايشگاه ايران از آن بسيار بهتر بود».