صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۸۳۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۴

نشست طلاب و فضلای همدانی مقيم قم به مناسبت آغاز سال تحصيلی حوزه علميه، در مسجد سلماسی قم گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، مسئول نمايندگی حوزه علميه تهران در اين مراسم با اشاره به جايگاه علمای همدان در پاسداری از ارزش‌های دينی، اظهار كرد: خطه عالم‌خيز همدان در همه اعصار و زمان‌ها، بزرگانی در ميدان علم و فقاهت، اجتهاد و عرفان به جهان تشيع معرفی كرده و به بركت نفوس مقدس آن عالمان پاك، امروز بزرگان و مراجع عاليقدری از ديار همدان به پا خاسته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حميدی افزود: شهر همدان، شهری عالم‌پرور است و از اين شهر بزرگان علم، ادب، تقوا و پرهيزكاری به جهان معرفی شده‌اند در طول حيات خود در خدمت اسلام و مسلمين بوده‌اند.
وی ادامه داد: در ميان علمای اخلاق از صدر اسلام تاكنون، علمای اخلاق همدان همچون حاج ميرزا حسين‌قلی‌ در‌‌جزينی و شيخ بهاری در آسمان علم و ديانت همچون ستاره‌ای می‌درخشيده‌‌اند.
اين استاد حوزه گفت: علمای اخلاق در تعليم و تعلم، اخلاق عملی را از مهم‌ترين عوامل دانسته و بر لزوم افزايش معرفت دينی در جامعه تاكيد كرد‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حميدی تصريح كرد: طلاب جوان آينده‌سازان حوزه هستند و بدانند كه در راه علما و بزرگان اخلاق و عرفان گام نهاده‌اند و مقصد نهايی آنها رسيدن به سعادت دنيايی و اخروی است.
وی بيان كرد: طبق روايات يا بايد استاد بود و يا شاگرد و در غير اين صورت خسران دنيا و آخرت را به همراه خواهد داشت و از سوی ديگر تحصيل علم فريضه است، البته بايد عالم باعمل باشيد.
سخنران اين مراسم افزود: عالم بی‌عمل بيشترين حسرت را در آخرت می‌كشد و پست‌ترين علم علمی است كه بر زبان جاری شود، ولی بهترين علم علمی است كه در جوامع آدمی اثر گذارد و در عمل آدمی ظاهر شود.