صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۰۳۱۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۰

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان غربی، از برگزاری سومين جشنواره «ساز و سوز عاشيقی» با محوريت دين، آذرماه سال جاری، در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمين «محمدباقر كريمی» مدير‌كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان غربی، با بيان اينكه اين جشنواره با محوريت مذهب برگزار می‌شود، گفت: موضوعات محوری در اين جشنواره در مدح ائمه‌اطهار، حجاب و عفاف، نماز، ايثار و شهادت، دينی و مذهبی و آداب و رسوم محلی است.
وی با اشاره به نياز مردم استان به هنر، بيان كرد: زبان شعر و موسيقی گوياترين زبان بوده و بسيار تأثير‌گذار است به‌طوری گاهی تأثير يك بيت شعر فرهنگی ماندگار‌تر از 10 جلد كتاب است.
كريمی افزود: اين جشنواره با اهداف شناسايی و معرفی استعدادها، بسترسازی برای فعاليت هنرمندان، ايجاد حسن توانمندی و خودباوری، توجه به موضوع موسيقی عاشيقی در منطقه، تشويق و ايجاد خلاقيت، حركت به‌سوی فعاليت‌های شنيداری، ترغيب هنرمندان به حضور در فضای موسيقی و تقويت و پويايی اين هنر و همچنين افزايش غنای موسيقی ايرانی در راستای فرهنگ بومی در استان برگزار می‌شود.