صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۰۸۱۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳

گروه فعاليت‌های قرآنی: دوره تربيت مربی «تدبر در قرآن» با هدف ايجادآگاهی از مفهوم و روش تدبر و شناخت تدبری سوره مباركه ق تا ناس برگزار می‌شود.

«مرضيه خراسانی» مسئول آموزش و پژوهش مؤسسه مهدقرآن اصفهان بيست وهفتم بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اصفهان از ثبت‌نام در دوره تربيت مربی«تدبر در قرآن» خبر داد.
وی تربيت مربی شايسته برای تدريس تدبر سوره‌های مباركه ناس تا ق، ايجادآگاهی از مفهوم و روش تدبر و شناخت تدبری سوره مباركه ق تا ناس، ايجاد علاقه و انگيزه مخلصانه برای فهم و تفهيم تدبری قرآن كريم و ايجاد مهارت تدريس سوره‌های مباركه ناس تا ق به صورت تدبری را از جمله اهداف اين دوره عنوان كرد.
خراسانی در ادامه افزود: آموزش روش تدبر در قرآن كريم، آموزش روش تدريس تدبر سوره‌های مباركه ناس تا قاف، آموزش تكنيك‌های عمومی تدريس و كلاس‌داری، كتاب‌های تدبر در قرآن از جمله منابع و محتوای اين دوره است.
مسئول آموزش و پژوهش مهد قرآن تصريح كرد: اين دوره در 400 ساعت قابل برگزاری است كه 200ساعت به صورت حضوری در قالب 4 مرحله فشرده و 200 ساعت به صورت غير‌حضوری در قالب مطالعه و مباحثه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به مراحل چهارگانه گفت: مرحله نخست (جز30،سوره‌های مباركه نبا تا ناس)، مرحله دوم(جز29،سوره‌های مباركه ملك تا مرسلات)، مرحله سوم(جز28،سوره‌های مباركه حديد تا تحريم) و مرحله چهارم(جز27،سوره‌های مباركه ق تا واقعه) كه همگی در قالب 50 ساعت حضوری و 50 ساعت غير‌حضوری است.
خراسانی از جمله شرايط شركت‌كنندگان را فارغ‌التحصيلان سطح 2 حوزه و رشته‌های الهيات(تمامی گرايش‌های آن) و ادبيات عرب و همچنين كسانی كه سابقه تدريس دارند عنوان كرد.
وی در ادامه عنوان كرد: آزمون ورودی به صورت كتبی و با سؤالات گزينه‌ای برگزار می‌شود و هر سؤال غلط يك سوم نمره منفی دارد و حدنصاب امتياز قبولی در آزمون ورودی70 از100 (14 از 20)است.
خراسانی بيان كرد: از جمله مزايای اين دوره اعطای گواهينامه تدريس تدبر در قرآن كريم از سوی وزارت ارشاد است.
وی يادآور شد: هزينه دوره شامل چهار مرحله است كه برای هر نفر مجموعا 260 هزار تومان محاسبه شده كه نيمی از آن را مركز توسعه می پردازد و 130 هزار تومان مابقی را هم بايستی هر نفر نقدی يا در قالب چك 4 مرحله پرداخت كند.
لازم به ذكر است، علاقه‌مندان واجد‌الشرايط حداكثر تا 25 اسفندماه سال‌جاری مهلت دارند ثبت‌نام كنند و كلاس‌های دوره در فروردين‌ماه يا ارديبهشت‌ماه سال‌آينده برگزار می‌شود و الويت جهت افرادی است كه زودتر از طريق سايت www.mehad.org ثبت‌نام كنند.