صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۱۰۰۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶

گروه فعاليت‌های قرآنی: سومين دوره مسابقات قرآن و حديث ويژه طلاب حوزه‌های علميه سراسر كشور آبان‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سيدمصطفی حسينی، مدير مركز قرآن و عترت حوزه‌های علميه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، با اعلام اين خبر گفت: هم اكنون ثبت‌نام سومين دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علميه سراسر كشور در حال انجام است و تاكنون تعداد زيادی برای حضور در اين مسابقه ثبت نام كرده‌اند.
وی افزود: در دوره‌های گذشته اين مسابقات، بالغ بر هزار نفر در رشته‌های مختلف شركت كردند و پيش‌بينی می‌شود امسال نيز اين روند ادامه يابد.
حسينی با اشاره به تدوين آئين‌نامه مسابقات، تصريح كرد: اين آيين­‌نامه در دو فصلِ آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه و مسابقات سراسری قرآن و حديث تنظيم شده‌است و ترويج و توسعه­ فضای انس دائمی با قرآن و حديث ميان طلاب علوم دينی و تشويق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآن و حديث از جمله اهداف برگزاری اين مسابقات است.
وی شناسايی و به‌كارگيری طلاب نخبه در زمينه­ مهارت‌ها و تخصص­‌های قرآنی و حديثی و بهره­‌گيری از آن‌ها در راستای پيشبرد برنامه­‌های آموزشی، تبليغی و ترويجی مركز و زمينه­‌سازی برای ارتقای سطح قرآنی و حديثی طلاب را از ديگر اهداف اين رقابت‌ها برشمرد.
حسينی، شرط حضور در مسابقات را داشتن شماره­ پرونده­ تحصيلی در مركز مديريت حوزه­‌های علميه عنوان كرد و گفت: علاقه‌مندان تا 30 ارديبهشت ماه فرصت دارند تا برای حضور در اين مسابقات ثبت‌نام كنند.
مدير مركز قرآن و عترت حوزه‌های علميه، بيان كرد: اين مسابقات در رشته‌های حفظ كل، 20، 10 و 5 جزء، حفظ موضوعی قرآن كريم، قرائت ترتيل و تحقيق، تفسير، معارف حديث و حفظ نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
وی در پايان گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در اين مسابقات می‌توانند به پايگاه اطلاع‌رسانی معاونت تهذيب حوزه‌های علميه مراجعه كنند.