صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۲۲۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵

گروه فعاليت های قرآنی: حجت‌الاسلام قرائتی در همايش ائمه جماعت مدارس استان يزد اظهار كرد: قرآن نور است و راه تربيت دانش‌آموزان در آن نهفته است، بنابراين نكند كه قرآن در جامعه مهجور باشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه يزد، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتی، رئيس ستاد اقامه نماز كشور 23 آبان‌ماه در همايش ائمه جماعت مدارس استان يزد در سالن تربيت معلم شهيد پاك‌نژاد، اظهار كرد: جهان هستی برای بشر آفريده شده و هدف از آفرينش انسان در عبادت وی نهفته است.
وی با بيان اينكه عبادت به معنای نيت مقدس و رنگ خدايی گرفتن است، خاطرنشان كرد: نماز گل همه عبادت‌هاست و حكومت اسلامی نيز برای اقامه نماز تشكيل شده است.
حجت‌الاسلام قرائتی با تاكيد بر جدی گرفتن نماز، خاطرنشان كرد: تعليم و تربيت بايد همراه با نماز باشد چرا كه همه كمالات بشری در نماز نهفته است.
وی با تاكيد بر تبليغ چهره به چهره برای دعوت جوانان و نوجوانان به نماز، خاطرنشان كرد: مسير دعوت جوانان و نوجوانان به نماز در افزايش خشوع آنان نهفته است.
حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: بايد نعمت‌های خداوند را به صورت مكرر برای جوانان بازگو كنيم، دانش‌آموزان با اهميت و آثار نماز آشنا شوند تا خشوع آنان افزايش يابد.
وی با بيان اينكه بايد دانش‌آموزان و جوانان را در اداره مسجد شريك كنيم، اظهار كرد: بايد قرآن را نيز جدی بگيريم و حركت خود را بر پايه عمل به آن قرار دهيم.
وی ادامه داد: حجت‌الاسلام قرائتی افزود: قرآن نور است و كتابی است كه راه تربيت را مشخص كرده است و معلمان، مربيان و روحانيانی كه در راه تعليم و تربيت گام بر می‌دارند بايد به قرآن و تفسير آن توجه داشته باشند تا از نور قرآن نورانی شوند.
محمد كاظم رحيمی‌نژاد، مدير كل آموزش و پرورش استان يزد نيز در اين مراسم با ارائه گزارشی از وضعيت اقامه نماز جماعت در مدارس استان، گفت: در كليه مدارس استان نماز جماعت اول وقت اقامه می‌شود.
رحيمی‌نژاد همچنين از فعاليت 608 روحانی برای برگزاری نماز جماعت يك هزار و 100 آموزشگاه خبر داد.
گفتنی است، در حاشيه اين مراسم با اهدای هدايايی از دانش‌آموزان برتر كشوری مسابقات قران و معارف اسلامی تجليل شد.