صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۲۸۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسئول كانون قرآن و عترت دانشكده علوم قرآنی آمل و كارشناس فرهنگی از حضور 80 نفر از دانشجويان اين دانشكده در سومين جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجويان خبر داد.

داوود به‌منش، مسئول كانون قرآن و عترت دانشكده علوم قرآنی آمل و كارشناس فرهنگی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن اعلام اين خبر افزود: سومين جشنواره مطالعات قرآنی دوشنبه، 15 اسفندماه، در سراسر كشور و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.
وی ادامه داد: در اين جشنواره، 80 نفراز دانشجويان در دو بخش آقايان و بانوان شركت كردند و آزمون كتاب‌خوانی «در كوچه‌های آفتاب» با زير عنوان جستاری در عرفان اسلامی، گلچينی از كتاب «در جست و جوی عرفان اسلامی» اثر آيت‌الله مصباح يزدی است كه به سفارش سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور و به همت كارشناسان پژوهشی اين سازمان به منظور برگزاری سومين جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجويان كشور با حمايت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) در پنج فصل تنظيم و منتشر شده است.
به‌منش خاطرنشان كرد: «در جست و جوی عرفان اسلامی» شامل بيانات آيت‌الله مصباح يزدی در مواضع گوناگون بوده كه در طول چند سال ارائه شده است و اين مباحث پراكنده به اهتمام حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمهدی نادری قمی، عضو هيئت علمی مؤسسه‌ آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) گردآوری و تنظيم شده و پاورقی‌هايی بدان‌ها اضافه شده است. كتاب «در كوچه‌های آفتاب» در 207 صفحه در صدهزار نسخه در پاييز سال 90 منتشر و در واحدهای جهاد دانشگاهی توزيع شده است، گلچينی از كتاب «در جست و جوی عرفان اسلامی» پرداخته شده است.
مسئول كانون قرآن و عترت دانشكده علوم قرآنی آمل و كارشناس فرهنگی تصريح كرد: بر اساس تاكيدات امام خمينی(ره) بر مفيدبودن تمامی آثار و كتاب‌های شهيد مطهری، مسابقه كتاب‌خوانی «حكمت مطهر»، در 1 اسفندماه برگزا رشد كه در آن تا اين مرحله، از كتاب‌های عدل الهی و سيری در نهج‌البلاغه آزمون برگزار شد.
وی در پايان در تشريح ديگر فعاليت‌‌های فرهنگی دانشكده علوم قرآنی آمل اظهار كرد: حدود 80 نفر از دانشجويان دانشكده علوم قرآنی آمل از 18 تا 24 اسفندماه در قالب اردوی زيارتی به منطاق جنگی جنوب اعزام خواهند شد كه نيمی از آن‌ها را آقايان و نيمی از آن‌ها را بانوان اين دانشگاه تشكيل می‌دهند.