صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۴۵۳۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

گروه فعاليت‌های قرآنی: سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه ماكو، از شركت 100 نفر در رده‌های سنی زير و بالای 16 سال در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن پوراكبر، سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه ماكو در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی، با بيان اينكه 54 نفر از متسابقان شركت‌كننده در مرحله مقدماتی مسابقات اوقاف در اين شهرستان به مرحله استانی راه يافتند، گفت: مرحله مقدماتی اين دوره از مسابقات در شهرستان ماكو با حضور 103 شركت‌كننده در رشته‌های مختلف برگزار شد.
به گفته اين مسئول 54 نفر از شركت‌كنندگان در مرحله مقدماتی سی و پنجمين دوره مسابقات قرآنی اوقاف در اين شهرستان به مرحله استانی راه يافتند.
وی با بيان اينكه بيش از 100 نفر در رده‌های سنی زير و بالای 16 سال در مرحله مقدماتی اين مسابقات شركت داشتند، گفت: از اين تعداد 55 نفر در بخش آقایان و 48 نفر در بخش بانوان در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند.
اين مسئول همچنين به برگزاری پنجمين دوره از مسابقات اذان و ابتهال در كنار برگزاری مسابقات قرآنی اشاره كرد و افزود: در اين بخش نيز 40 نفر رقابت داشتند كه 21 نفر از شركت‌كنندگان با كسب حداكثر امتياز به مرحله استانی راه يافتند.
پوراكبر خاطرنشان كرد: مرحله مقدماتی سی و پنجمين دوره اين مسابقات در رشته‌های حفظ، مفاهيم، قرائت، اذان و ابتهال و تواشيح به اجرا درآمد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه ماكو در پايان شناسايی نخبگان قرآنی، ايجاد بسترهای مناسب برای شكوفايی استعداد‌های قرآنی و ترغيب آنان برای حضور در مسابقات كشوری و بين‌المللی و همچنين تعميق فرهنگ قرآنی در ميان افراد را از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآنی بيان كرد كه به همت اداره اوقاف و امور خيريه برگزار می‌شود.