صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۶۳۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

گروه فعاليتـ های قرآنی: مسئول اعزام مبلغين تبليغات اسلامی شمال كرج ماه مبارك رمضان را فرصتی مناسب برای مأنوس شدن با قرآن دانست.

حجت الاسلام احمد رضاكيا حيرتی، مسئول اعزام مبلغين تبليغات اسلامی شمال كرج در گفت و گو با خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) شعبه البرز، گفت: يكی از بهترين راه های آشنايی با قرآن و معارف آن مأنوس شدن با قرآن خصوصا در رمضان و تدبر در آيات آن است چرا كه تنها، تفكر در آيات الهی قرآن را در زندگی جاری خواهد كرد.
وی با تأكيد بر اهميت و جايگاه قرآن مجيد در جامعه اسلامی، افزود: شايسته نيست بدون تدبر و تامل آيات قرآن را تلاوت كنيم چرا كه بهترين راه شناخت قرآن، بهره گيری از زبان قرآن است.
مسئول اعزام تبليغات اسلامی شمال كرج خاطر نشان كرد: تدبر در آيات الهی هرگز به معنای معطل شدن و توقف حركت مدبرانه نيست بلكه تدبر در آيات قرآن در واقع تفسير آيات به آيات ديگر، تطبيق آيات با يكديگر و توام با حركت فكری است.
وی انس با قرآن را كه در روايات هم به طور خاص به آن تأكيد فراوان شده موجب نورانيت قلب انسان دانست و تدبر در قرآن را از جمله وظايف انسان برشمرد.
حجت الاسلام كيا حيرتی در پايان گفت: انسان می تواند به معنای اصيل و ناب آيات دست يابد، البته لازم است تدبر در آيات قرآن با فكر خالص و با ذهن خالی و دلی پاك و همراه با تعقل، انجام گيرد.