صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۶۵۲۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

گروه فعاليت‌های قرآنی: مديركل ارشاد استان مركزي با تأكيد بر اينكه اكنون نقش جامعه قرآنی در مقابله با توطئه‌ و ترفندهای ظالمانه دشمنان بسيار خطير است، اظهار كرد: در اين راستا اصحاب قرآنی موظفند با ارائه راهكارهای صحيح و برنامه‌ريزی‌های دقيق و مناسب آموزه‌های دين را در بين جوانان نهادينه كنند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، مصطفی مشايخی، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی، عصر يكشنبه، 30 تيرماه در همايش مديران مؤسسات قرآن استان مركزي كه با حضور رئيس اداره حمايت‌های معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كشور در كارچان برگزار شد، گفت: امروز دشمنان در قالب جنگ نرم ذهن و افكار جوانان اين مرزو بوم را مورد هجمه قرار داده اند.
وی تصريح كرد: دشمنان بيش از همه به‌دنبال اين هستند كه با تغيير ساختار فرهنگی ـ اسلامی نظام جمهوری اسلامی ايران هويت جوان ايرانی را به بيراهه بكشند.
مشايخی با تأكيد بر اينكه اكنون نقش جامعه قرآنی در مقابله با اين توطئه‌ و ترفندهای ظالمانه دشمنان بسيار خطير است، اظهار كرد: در اين راستا اصحاب قرآنی موظفند با ارائه راهكارهای صحيح و برنامه‌ريزی‌های دقيق و مناسب آموزه‌های دين را در بين جوانان نهادينه كنند؛ چراكه اگر اين اتفاق بيفتد ديگر هيچ آسيبی آن‌ها را تهديد نخواهد كرد.
وي با اشاره به اينكه شهيد چمران از جمله مؤمنان حقيقی بود كه اعتقادات عميق دينی نسبت به خدا داشت، افزود: اين شهيد والامقام مدتی از عمر خود را در آمريكا به‌عنوان مهد بی‌بندوباری و فساد سپری كرد؛ ولی از آنجايی كه اعتقادات الهی در عمق جان وی نهادينه شده بود؛ لذا زندگی در اين كشور هرگز ذره‌ای از اعتقادات وی نكاست.
اين مقام مسئول ابراز كرد: مؤسسات قرآن سنگرهای مقابله با جنگ نرم هستند؛ ليكن بايد تمام اهداف و برنامه‌های آن‌ها در راستای تعميق و ترويج فرهنگ دينی دربين عموم افراد جامعه باشد.
به گزارش ايكنا، عليرضا حاج علی بيگی، مسئول كانون قرآن و عترت اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان مركزی نيز در ادامه، افزود: در حال حاضر 60 مؤ سسه قرآن در اين استان با كادری تحصيل كرده و مجرب فعاليت می‌كنند.
وی اظهار كرد: مؤسسات قرآن به‌عنوان شبكه‌های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران محسوب می‌شوند.
اين مقام مسئول در پايان خاطرنشان كرد: امروز وظيفه دولت آماده‌سازی بستر‌های مناسب برای ورود مؤسسات قرآن به عرصه‌های مورد نياز فكری و فرهنگی جامعه و ارائه مشاوره دينی-اخلاقی به ويژه برای نسل جوان است.
يادآور می‌شود؛ در اين مراسم حسين فدوی، رئيس اداره حمايت های معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كشور گزارشی از وضعيت حمايت اين وزارت از مؤسسات و مراكز قرآنی ارائه كرد و به مشكلات و سؤالات مديران مؤسسات قرآن پاسخ داد.