صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۸۵۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲

گروه اجتماعي: نماينده ولي‌فقيه در لرستان كرامت و عصمت را دو ويژگی بارز شخصيت والای حضرت فاطمه معصومه(س) بيان كرد: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای مقام رفيع و كمالات فراوانی بودند ولی ايشان بيش از هر چيز ديگری به دو شان ويژه كرامت و عصمت آراسته بودند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) شعبه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد ميرعمادی، نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان امروز شنبه، 16 شهريورماه در جلسه ديدار با كارگزاران حج و زيارت استان ضمن عرض تبريك به‌مناسب ولادت با سعادت خانم حضرت معصومه(س) در رابطه با شفاف سازی پيرامون القاب اين بانوی وارسته، افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) در كسب فضايل، عبادات و تهذيب نفس به جايگاهی رسيد كه پدربزرگ ايشان وی را معصومه ناميد و كرامت و بزرگی ايشان به اين معنی است كه هر صفتی كه به ذهن انسان خطور می‌كند را در حد اعلی و بلكه بالاتر از آن داشته است.
وی همچنين ضمن گرامي‌داشت فرا رسيدن هفته حج و زيارت خاطرنشان كرد: حج يك عبادت سياسی، اجتماعی، اخلاقی، مادی ورياضت نفسانی است، اما آنچه كه حج را از ساير عبادات ممتاز كرده است، بعد سياسی آن است كه در حج مسأله برائت از مشركين، طرد شياطين و به رخ كشيدن وحدت و قدرت اسلام مطرح است.
حجت‌الاسلام ميرعمادی يكی ديگر از امتيازات حج را پيوند با ولايت عنوان و اضافه كرد: فلسفه طواف دل دادن به ولايت است و اصولاً حجی مقبول واقع می‌شود كه امضای امام زمان(عج) پای آن باشند.
نماينده ولی‌فقيه با بيان نكاتی برای اثر بخشي و كارآمدی و تقويت كارگزاران حج و زيارت اذعان كرد: كاروان بايد به‌واسطه داشتن برنامه شناسنامه معنوی برای خود ايجاد كند، نسبت به اعمال مردم و كيفيت بخشی به آن حساسيت و جديت داشته به‌طوری كه سرعت عمل‌ها با دقت همراه باشد، مديران و روحانيان و عوامل دست‌اندر كار وحدت و همدلی و هماهنگی داشته و اين روحيه تعامل و انسجام را به زائرين نيز منتقل كنند.
حجت‌الاسلام ميرعمادی ادامه داد: ما انتظار داريم كه كاروان حج استان لرستان از لحاظ برنامه‌ريزی دقت و كيفيت زبان‌زد و نمونه باشد و با در نظر گرفتن برنامه‌های استانی در مكه و مدينه اين استان را معرفی و مطرح كنيد.
وی تصريح كرد: حج را از آسيب‌های اخلاقی و سياسی حفظ كنيد به‌طوری كه بعضی از اموری را كه باعث سرافكندگی شيعه می‌شود مثل عدم شركت تر نماز پرهيز كنيد و در عوض با اخلاص و نمايش و اتحاد به دستگيری از نيازمندان و زائران ناتوان بپردازيد.
در پايان اين مراسم با اهداي لوح سپاس و هدايايي از كارگزاران ايثارگر حج و زيارت تجليل شد.