صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۲۹۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

گروه هنر: معاون اداری ـ مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی با بیان اینکه مطالعه مذهبی تصویرگران در زمینه کودک می‌تواند به جذابیت این کتاب‌ها شایانی بکند، گفت: جلوه‌های بصری برای کودک جذاب است لذا تصویرگران باید به این جلوه‌ها توجه داشته باشند.

فرهاد آقابیگی، معاون اداری ـ مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به اهمیت تولید کتاب محتوای مذهبی برای کودکان اشاره کرد و افزود: به طور کلی تولید کتاب برای کودکان به دقت نظر بالایی نیاز دارد به خصوص اگر موضوعات مذهبی داشته باشد.

معاون اداری ـ مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مطالعه مذهبی در زمینه کودک می تواند به تصویرگران کتاب کودک کمک شایانی کند، اظهار کرد: استقبال مردم از کتاب‌های کودک بسیار است زیرا مردم نسبت به کتاب‌های مذهبی احساس نیاز می‌کنند.

کتاب‌های کودک باید پاسخگو نیاز آن‌ها باشد

وی در خصوص محتوای کتاب‌های کودک، عنوان کرد: کتاب‌های طراحی شده با موضوعات مذهبی باید پاسخگوی سؤالات و نیازهای کودکان نسبت به مسائل اعتقادی باشند، علاوه بر آن تصویرگری این کتاب‌ها نیز باید با محتوا همخوانی داشته باشد تا همه‌ اینها در قالب جذابی به کودکان ارائه شود.

آقابیگی به متناسب بودن تصاویر با سن کودکان تأکید کرد و گفت: جلوه‌های بصری برای کودک جذاب است لذا تصویرگران باید توجه داشته باشند که هرچه سن کودکان بیشتر می‌شود، باید تصاویر کمتر شده و در محتوا به مسائل جزئی‌تر بپردازند.

وی با بیان اینکه تصویرگر این گونه کتاب‌ها باید در زمینه‌ مسائل مذهبی اطلاعات داشته باشند تا بتوانند اثری تأثیرگذار را به تصویر بکشد، ادامه داد: باید توجه داشت که در سنین پایین‌تر این کتاب‌ها در قالب داستان‌هایی کوتاه به همراه تصاویر بیشتر به کودکان ارائه شود.

معاون اداری ـ مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی به مسائل تأثیرگذار در زمینه‌ تولیدات آثار اشاره کرد و افزود: حرکات بسیار خوبی در زمینه تولید کتاب انجام می‌شود از همین رو در تولید این آثار نویسنده نقش بسیار مهمی دارد بنابراین باید در نوشتن محتوای دینی را با ذائقه مخاطبان هماهنگ کند.

رسانه عامل مهمی در تبلیغ کتاب‌های کودک

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در زمینه تولید کتاب کودک اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند احساس نیاز به این آثار را در مردم به وجود آورند و این آثار را به مردم معرفی کنند، ضمن اینکه حامیان در زمینه تولید این آثار نقش مهمی دارند زیرا این آثار با حمایت‌های مسئولان و حامیان است که به مرحله تولید خواهد رسید.

آقابیگی به استقبال مردم از کتاب‌های کودک با موضوعات مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: خانواده‌ها نسبت به این گونه آثار احساس نیاز می‌کنند چراکه اگر کتابی با محتوای مورد قبول تولید شود، مردم از آن استقبال می‌کنند چون به واسطه این آثار می‌توانند دانش اعتقادی فرزندان خود را بالا ببرند.

وی علت موفقیت آثار خارجی را تولید بسته‌های کامل در این زمینه دانست و عنوان کرد: روشی که جریان‌های ضد ارزشی در تولید آثار هنری دارند، این است که اقدام به تولید پکیچ فرهنگی برای کودکان می‌کنند یعنی علاوه بر تولید کتاب در این بسته، نرم‌افزار، عروسک و فیلم نیز وجود دارد و این باعث تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان می‌شود.