صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
سقاچی:

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با بیان اینکه غفلت از نام خدا در منکرات ریشه دارد و لازم نیست دنبال چیز دیگری بگردیم، گفت: اگر آسایش و آرامش و رفاه می‌خواهیم باید ارتباط خود با خالق را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 3 بهمن در اجلاسیه نماز این استان که در شهرستان استهبان برگزار شد، گفت: در جمهوری اسلامی ایران با سازمان‌ها و نهادهای زیادی مواجه هستیم که معتقدند کار فرهنگی انجام می‌دهند ولی با دقت که نگاه می‌کنیم مشاهده خواهیم کرد که بسیار عقب هستیم.
وی ادامه داد: پیش‌تر از این اگر کسی می‌خواست اختلاس کند یا رشوه بگیرد با ترس و وحشت زیادی این کار را انجام می‌داد، اما امروز اسم رشوه را هدیه گذاشته‌ایم و به راحتی در بسیاری از ادارات رد و بدل می‌شود تا کارمان راه بیفتد و در خصوص اختلاس هم بعضی از رقم‌ها نجومی شده که اگر یکی بخواهد سی سال هم آن مقدار پول را بشمارد، تمام نمی‌شود.
عضو جامعه روحانیت شیراز ابراز کرد: البته قرآن کریم می‌فرماید تا مومنین زیاد غصه نخورند؛ اما درعین حال اشاره می‌کند که این قلیل کاری می‌کنند کارستان و به همین علت است که در اکثر تاریخ می‌بینیم پیروزی مومنین با تعداد معدودی حاصل شده است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با تصریح اینکه قرآن ریشه تمام منکرات را غفلت از یاد خدا می‌داند، گفت: باید بدانیم هرچه از قرآن کریم فاصله می‌گیریم معضلات اجتماعی و خانوادگی ما بیشتر خواهد شد.
سقاچی افزود: غفلت از نام خدا در منکرات ریشه دارد و لازم نیست دنبال چیز دیگری بگردیم؛ لذا اگر آسایش و آرامش و رفاه می‌خواهیم  نباید نسبت به آینده دل نگران نباشیم بلکه باید ارتباط خود با خالق را تقویت کنیم.
وی به آمار طلاق و ازدواج در استان فارس اشاره کرد و گفت:‌ از هر 5 ازدواج تنها یک ازدواج به عنوان  ازدواج موفق است و بقیه دچار اشکالات متعددی می شوند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس تصریح کرد: برای ازدواج شش میلیون تومان وام می‌دهند که برخی دو سال در نوبت دریافت آن به سر می‌برند و برای خرید خودرو بیست و پنج میلیون و سریعاً هم پرداخت می شود در صورتی که افراد بسیاری هستند اگر 20 میلیون وام بگیرند با همان درصدی که برای بازگرداخت وام ماشین‌ها اختصاص داده‌اند، می‌توانند ازدواج کنند اما دولت در جاهای دیگر هزینه می‌کند.
وی با بیان اینکه جوان تمام سئوالات بشری در قرآن کریم وجود دارد، گفت: گرفتاری‌های ما مربوط به فاصله ما از قرآن است و کسی که با خدا عهد می‌شکند آیا توقع داریم با مردم عهد خود را نشکند لذا باید بدانیم که  انسان غافل از حیوان هم پست‌تر است.
سقاچی با تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ اسلامی باید با قرآن و مسجد مأنوس شد، گفت: هر اندازه که به نماز اهمیت می‌دهیم، به همان اندازه نماز ما حالت بازدارندگی دارد، لذا بعضی‌ها که اهل عمل نیستند و قول و رفتارشان یکی نیست توفیقی به دست نمی‌آورند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس، آمار وضعیت نمازخوان‌های جوان در کشور را امیدوارکننده دانست و افزود: 42 درصد از جوانان مرتب نماز می‌خوانند؛ 29 درصد گاهی؛ 16 درصد در مناسبت‌ها و 15 درصد هم اصلا نماز نمی‌خوانند که یاوران نماز باید به آنهایی که اصلا نماز نمی‌خوانند توجه بیشتری کنند؛ چون آنها رمز و راز نماز را نمی‌دانند.
وی در پایان با اشاره به تألیف بیش از  1400 عنوان کتاب در حوزه نماز خواستار افزایش مطالعه متدینین در این حوزه شد تا رموز نماز در جامعه بیش از پیش تبیین شود.