صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۷۴۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
سردار طلایی:

گروه اجتماعی: نائب رئیس شورای شهر تهران قدرت ایران را برآمده از ایدئولوژی انقلاب دانست و اضافه کرد: قدرت دفاعی درون‌زا و برون‌گرای نظام مقدس جمهوری اسلامی، دیپلماسی موفق ما در مذاکرات بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سردار مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران امشب در یادواره شهدای محله چمارسرا که در مسجد الفتح برگزار شد، بر تقویت قدرت تحلیل مسائل تاکید کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم از گردنه‌های پیش روی انقلاب عبور کنیم و به سرمنزل مقصود برسیم، باید قدرت تحلیل درست وقایع و رویدادها را داشته باشیم و تکلیف‌مان را بشناسیم.

وی با اشاره به کلیدواژه‌های نهضت امام خمینی(ره) از سال 32 تا بهمن 57، افزود: اسلامی کردن ایران، اسلامی کردن کشورهای مسلمان و سپس دعوت جهان تشنه عدالت به اسلام کلیدواژه‌های اصلی انقلاب است. این کلیدواژه‌ها زمینه‌ساز ظهور و حکومت جهانی امام زمان(عج) خواهد بود. براساس روایات، نشانه‌های زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ای برای ظهور است.

عضو شورای شهر تهران پیروزی انقلاب را پیروزی حق بر باطل دانست و تصریح کرد: انقلابی که امام بنیان‌گذاری کرده، ذاتا با انقلاب‌هایی که در دنیا به وقوع پیوسته متفاوت است. آمدن دین به عرصه جامعه و زندگی مردم وجه  تمایز انقلاب است؛ همان چیزی که شاه به دنبال حذف آن بود. حضور شاه در ایران، آتاتورک در کشور ترکیه و وهابیت در عربستان سه ضلع مثلث استعمار مدرن برای نابودی اسلام بود، زیرا اسلام یک خطر بالقوه در جهت مخالفت با منافع نظام سلطه است، اما با پیروزی انقلاب نه تنها «دین» حذف نشد، بلکه ملاک زندگی اجتماعی قرار گرفت.

سردار طلایی عدالت، رفاه، آسایش، استقلال و سربلندی را شاخصه دوم نهضت امام دانست و گفت: بعثت، غدیر، عاشورا، غیبت چهار حادثه کلیدی تاریخ اسلام است. پنجمین حادثه، انقلاب اسلامی ایران است که نتیجه تمام جریان‌های اسلام‌خواهانه و شیعی بعد از غیبت محسوب می‌شود لذا انقلاب ایران استمرار بعثت انبیاء و تداوم راه آنها تا رسیدن به حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) است.

وی با بیان اینکه شهدا برگزیدگان عالم هستند، عنوان کرد: شهدای انقلاب و دفاع مقدس اگر در زمان امام حسین(ع) می‌زیستند، بدون تردید جزو شهدای کربلا بودند. انقلاب ایران یک انقلاب الهی و حق‌طلبانه است که دست اراده خدا بر سر آن قرار دارد. اگر این چنین نبود، نمی‌توانستیم 37 سال در برابر تهاجم دشمنان ایستادگی کنیم. عبور از فراز و نشیب‌های انقلاب با هیچ معادله‌ای امکان‌پذیر نیست.

نائب رئیس شورای شهر تهران انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز شکل‌گیری قدرت جهان اسلام در قرن حاضر دانست و خاطرنشان کرد: ایران، محور این قدرت است، اما سیاست نظام سلطه بر این قرار است که افکار عمومی را با استفاده از ابزار تبلیغات و عملیات روانی، منحرف کند. حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با عملیات آزادسازی خرمشهر در جهت منحرف کردن افکار عمومی از دستیابی به این پیروزی صورت گرفت. امروز بیش از 30 سال از فتح خرمشهر می‌گذرد و نیروی مقاومت در لبنان با نام «حزب‌الله» شکل گرفته و قدرت آن به حدی رسیده که می‌تواند گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را فرو بریزد.

سردار طلایی با اشاره به اشرافیت دشمن به قدرت دفاعی ایران، بیان کرد: ایجاد خاورمیانه بزرگ، به عنوان یکی از راهبردهای امنیت ملی آمریکا هدف‌گذاری شده است لذا به بهانه‌های واهی صدام را سرنگون کردند تا حکومتی دست‌نشانده و غیر شیعی در عراق تشکیل دهند. آمریکایی‌ها پس از سرنگونی صدام، پایه‌گذار جریان‌های انحرافی اعم از سلفی‌ها و تکفیری‌ها در این کشور شدند. سوریه و ایران اهداف بعدی آمریکا پس از حضور در منطقه بود.

وی با بیان اینکه داعش برای مخدوش کردن چهره منور اسلام ایجاد شد، ادامه داد: تشکیل داعش برنامه ائتلاف استکباری – استعماری آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی بود تا مسلمانان را از اسلام جدا کنند و به سمت خود بکشانند، اما فرهنگ دفاع مقدس سبب شکل‌گیری نیروی مقاومت در عراق و سپس در سوریه شد؛ تا جایی که مردم به صحنه آمدند و از نیروهای مقاومت پشتیبانی کردند. در واقع فرهنگ عملی دفاع مقدس که دستاورد خون شهداست، اثرگذار بود و جلوی پیشروی داعش را در عراق و سوریه گرفت و دشمن را زمین‌گیر کرد.

نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تجاوز به یمن در پی ناکامی توطئه ایجاد خاورمیانه بزرگ صورت گرفت، گفت: براساس روایات، مردم مستضعف اما مقاوم، سلحشور و شیعه یمن جزو زمینه‌سازان ظهور خواهند بود. مسلمانان یمن امان را  از دشمن بریده‌اند. متاسفانه انقلاب‌های مصر و تونس پس از بیداری اسلامی به انحراف کشیده شد.

وی شهدای مدافع حرم آل‌لله را عامل برقراری امنیت در مرزهای غربی کشور دانست و تصریح کرد: شکل‌گیری ائتلاف عراق، سوریه، لبنان و روسیه با محوریت ایران علاوه بر ایجاد امنیت در منطقه، دشمن را زمین‌گیر می‌کند. امروز قدرت ایران تعیین‌کننده سرنوشت منطقه است.

سردار طلایی قدرت ایران را برآمده از ایدئولوژی انقلاب دانست و اضافه کرد: قدرت دفاعی درون‌زا و برون‌گرای نظام مقدس جمهوری اسلامی، دیپلماسی موفق ما در مذاکرات بود.

وی عاشورا و انتظار را دو بال حرکت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: به برکت خون شهدا افتخار می‌کنیم که پرچم‌دار نهضتی هستیم که مقدمه ظهور است. نگاه تک‌بعدی به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... موفقیت‌آمیز نخواهد بود، بلکه باید به تحلیل پشتوانه‌های عاشورایی و مهدوی انقلاب بپردازیم تا همواره انقلاب بمانیم و برای انقلابی ماندن باید راه شهدا را ادامه دهیم.

سردار طلایی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در مسئله فرهنگ، خاطرنشان کرد: کشور ایران علاوه بر اینکه در جنگ سیاسی، اقتصادی و نظامی است، در جنگ فرهنگی که بسیار پیچیده و گوناگون است نیز قرار دارد. اگر نسبت به این دغدغه غفلت بورزیم، دشمن با نفوذ داخلی و خارجی به نظام، اهداف شوم خود را عملی می‌سازد. بدون تردید دشمن با نفوذ، هدفی جز استحاله ندارد.

عضو شورای شهر تهران جنگ مذهبی و عقیدتی را یکی از مصادیق جنگ فرهنگی دانست و یادآور شد: دشمن با قرار دادن شیعه و سنی در مقابل هم، به دنبال تجزیه عراق و سوریه است. امروز دشمن با شیوه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی جنگ فرقه‌ای به راه انداخته است لذا باید بصیرت داشته باشیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم.

وی فروپاشی نظام خانواده و تغییر سبک زندگی دینی به سبک زندگی غربی را یکی دیگر از اهداف دشمن در جنگ فرهنگی با انقلاب دانست و گفت: بیش از هزار شبکه ماهواره‌ای به مد، لوازم آرایش، بی‌بندوباری، خیانت به همسر، برهنگی، تجمل و... می‌پردازد و آهسته و پیوسته جبهه جنگ فرهنگی را به خانه‌ها می‌کشاند. خروجی این جریان چیزی جز افزایش آمار طلاق، افزایش سن ازدواج، اعتیاد، ازدواج سفید و... نخواهد بود؛ بنابراین همه ما وظیفه داریم در مقابل این جریان بایستیم و رزمنده جبهه فرهنگی باشیم.

سردار طلایی بر تغییر شیوه‌های تربیتی در خانواده تاکید کرد و ادامه داد: دشمن علاوه بر فروپاشی نظام خانواده، به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام آموزش و پرورش و پس از آن بی‌اعتبار کردن المان‌های شاخص نظیر روحانیت، اساتید، مفاخر و... است. در واقع دشمن می‌خواهد جوان ایرانی الگو نداشته باشد.

نائب رئیس شورای شهر تهران مساجد را قرارگاه‌های فرهنگی دانست و بیان کرد: پرچم این قرارگاه در دست روحانیت قرار دارد. دشمن بین ما و مسجد جدایی انداخته لذا باید کارکردهای مسجد را احیا کنیم. تا زمانی که انقلاب، آرمان‌های امام(ره) و فرهنگ دفاع مقدس است، دشمن به دشمنی خود با ما ادامه می‌دهد. امروز باید ایمان و باور خودمان را نسبت به پشتوانه‌های انقلاب تقویت کنیم و نسبت خود را با انقلاب بسنجیم.

وی قرآن و عترت را ملاک عمل دانست و خاطرنشان کرد: مادامی که قرآن، عترت، عاشورا و خون شهدا را داریم، پیروز خواهیم بود. قطعا حضور در راهپیمایی 22 بهمن، انسجام و اتحاد ملی امت مسلمان ایران را مقابل دیدگان دوست و دشمن به نمایش می‌گذارد، اما حضور در انتخابات 7 اسفند، حماسه بزرگتر را رقم خواهد زد. باید با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، ولایتمداری‌مان را در کلام و عمل ثابت کنیم.