صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۰۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: کلنگ 5 باب مسجد در مناطق محروم سطح استان فارس به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه کلنگ زنی و عملیات احداث 5 باب مسجد در مناطق محروم  یا فاقد مسجد فارس توسط خیرین آغاز شده است، گفت: این مساجد در جنت شهر داراب، بخش سیمکان جهرم و همچنین بخش علا مرودشت لامرد ساخته می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه هر کدام از این مساجد با کمتر از 10 ماه تکمیل، تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: متوسط متراژ این مساجد 250 متر مربع است که به‌طور متوسط ساخت هر کدام از آن‌ها 2 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه در بر دارد و توسط خیرین نیک‌اندیش و با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس تأمین می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه بعد از شهرستان‌های داراب و جهرم، مقدمات و هماهنگی‌های لازم برای ساخت مساجد در مناطق محروم و فاقد مسجد شهرستان‌های ممسنی و رستم با همکاری خیرین انجام گرفته است، ابراز امیدواری کرد که در سال جدید بتوانیم در زمینه ساخت مساجد در تمامی شهرستان‌های محروم ورود پیدا کنیم.
موسوی در مورد نحوه ورود خیرین نیک‌اندیش در ساخت مساجد در مناطق محروم استان، گفت: در ابتدا موقعیت جغرافیایی برای ساخت مسجد شناسایی و به خیرین اعلام می‌شود که پس از انتخاب خیرین، مقدمات تحویل زمین و اجرای امور عمرانی فراهم خواهد شد.