صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۰۹۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
بذرافشان:

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به اشتغالزایی بیش از 6 هزار طرح توسط این نهاد در سال گذشته گفت: با این عملکرد استان فارس رتبه برتر را در حوزه اشتغالزایی در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در سومین نشست شورای عالی بسیج کارمندان دولت در استان فارس با اشاره به بخش‌هایی از خدمات ارائه شده توسط این نهاد گفت: در سال گذشته در حوزه توانمندسازی و اشتغال با رویکرد اشتغال با ثبات با نگاه بر اقتصاد مقاومتی، بیش از 6 هزار طرح با اعتبار 800 میلیارد ریال توسط این نهاد اجرا شده و با این عملکرد استان فارس رتبه برتر را در حوزه اشتغالزایی در بین استان‌های کشور کسب کرده است.
وی افزود: در سال جاری نیز به پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست کمیته امداد کشور قرار است این طرح‌ها از 6 هزار مورد به 8 هزار و 500 مورد افزایش یابد که این امر قطعاً در توانمندسازی و اقتصاد خانواده‌ها با نگاه به عزت و کرامت آن‌ها گامی اساسی خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان فارس همچنین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته این نهاد در زمینه تأمین مسکن مددجویان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 4 هزار مورد فعالیت در زمینه تهیه، خرید و تعمیر مسکن مددجویان صورت گرفته که در سال 95 با نگاهی جهادی و تفکری بسیجی نهضت مسکن‌سازی که یکی از اولویت‌های کمیته امداد است با جدیت دنبال خواهد شد و همچنین پیش‌بینی کرده‌ایم این آمار به بیش از 5 هزار مورد برسد.
وی افزود: در روزهای اخیر نیز با حمایت‌های همیشگی خیران شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بوده‌ایم و تنها یکی از خیران استان بالغ بر 4 و نیم میلیارد ریال برای کمک به مسکن مددجویان با کمیته امداد تفاهم‌نامه امضا کرده است.
بذرافشان از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، مؤسسات خیریه و خیرین خبر داد و افزود: اگر بتوانیم مشکلات مسکن مددجویان را حل کنیم بخش بزرگی از مشکلات و هزینه‌های زندگی از دوش آن‌ها برداشته خواهد شد.
وی از تهیه جهیزیه به عنوان دیگر اقدامات سازنده این نهاد نام برد و تصریح کرد: در سال 94 برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان تحت حمایت 9 میلیارد ریال هزینه شده و با ابلاغیه اعتبارات جدید پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری برای تسهیل در امر ازدواج جوانان تحت حمایت این میزان به دو برابر افزایش پیدا کند.
مدیر کل کمیته امداد استان فارس به تشکیل کارگروه فرهنگی در این نهاد به منظور بصیرت‌افزایی و بینش اعتقادی مددجویان اشاره کرد و افزود: این کارگروه در کنار کارگروه‌های مسکن و اشتغال شکل گرفته است.
وی گفت: در سال گذشته بالغ بر 2هزار نفر از مددجویان به مشهد مقدس اعزام شدند و قرار است تا پایان امسال نیز 5 هزار نفر از افراد تحت حمایت و مددجویانی که تاکنون مشرف نشده‌اند به این سفر معنوی و نورانی اعزام شوند.
بذرافشان به بیمه زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال اشاره کرد و افزود: بیمه زنان یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد و یکی از تأکیدات ریاست این نهاد است برای اینکه بتوان باری از دوش زنان بالای 50 سال برداشت تا دغدغه‌های مالی آنان با دریافت مستمری کاهش پیدا کند و همچنین سعی داریم برای کمک بیشتر به این گروه آسیب‌پذیر از همکاری و کمک مددکاران بانو بیشتر بهره ببریم.
مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: در زمینه اکرام ایتام زیر 18 سال و حمایت از فرزندان غیریتیم نیازمند در قالب طرح محسنین در سال گذشته 250 میلیارد ریال هزینه شده و در این زمینه نیز هر خیر می‌تواند یک یا چندین یتیم یا فرزند محسنین را به زیر چتر حمایت خود در آورد و ماهانه حداقل 30 هزار تومان به حساب هر فرزند واریز کند.
بذرافشان افزود: تسریع در خدمت رسانی مورد تأکید ماست و مستمری که وارد استان می‌شود کمتر از یک ساعت به حساب مددجویان واریز می‌شود.