صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۷۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

گروه اجتماعی: امام‌جمعه شهرضا گفت: حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، نشانه انقلابی بودن و حمایت از مواضع رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا عصر روز شنبه دوم تیرماه در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی، اظهار کرد: امام راحل (ره) ایشان را ابوذر زمان و زبان ایشان را به شمشیر مالک اشتر تعبیر کردند.
وی ادامه داد: نماز عبادی سیاسی جمعه یکی از مهم‌ترین عباداتی است که در دین اسلام تأکید و سفارش زیادی بر آن شده و قواعد و احکام خاصی نیز در مورد آن وضع شده است.
امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه به منزله دعوت از مؤمنین برای حضور در محضر پروردگار و ترویج احکام و معارف الهی در جامعه است.
یعقوبی در ادامه ضمن انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران این شهرستان در نماز جمعه بیان کرد: متأسفانه بی توجهی برخی از مدیران به مسئله حضور در نماز جمعه زیاد شده، حتی برخی از مدیران تاکنون در این نماز عبادی سیاسی شرکت نکرده‌اند.
وی گفت: افراد زیادی همه هفته در نماز جمعه حاضر می‌شوند و سؤالات خود را در خصوص معضلات اداری مطرح می‌کنند اما هیچ یک از مدیران برای پاسخگویی حاضر نیستند.
امام جمعه شهرضا تصریح کرد: نماز جمعه پایگاه ولایت و دینداری در جامعه است و عدم حضور در آن بر اساس روایات اسلامی نشانه نفاق و دشمنی است.
یعقوبی اظهار کرد: افرادی که در هر منطقه مدعی انقلابی بودن هستند باید در نماز جمعه شرکتت کنند و این مسئله برای مدیران به دلیل شخصیت الگویی که در جامعه دارند با اهمیت‌تر است.
وی در ادامه با اشاره به پرونده دریافت حقوق‌های کلان توسط برخی از مدیران، گفت: نباید کاری کنیم که اعتماد مردم نسبت به نظام سلب شود، مسئله دریافت حقوق‌های نجومی در طول سالیان مختلف اتفاق افتاده و کسی نمی‌تواند ادعا کند که از آن بی خبر بوده است.
امام جمعه شهرضا اضافه کرد: دریافت کنندگان این مبالغ باید محاکمه و مازاد حقوق‌های دریافتی باید به بیت‌المال مسترد شود.