صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۶۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا خبر داد:

گروه اجتماعی:رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: با اشاره به فعالیت 55 کانون مسجد در شهرستان، خاطرنشان کرد: 20 درصد از این کانون‌ها در سطح روستاهای شهرستان قرار دارند و تا پایان سال نیز 5 کانون جدید به مجموع کانون‌های ما اضافه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) محمدعلی جعفری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا صبح امروز پنجشنبه یازدهم شهریورماه در جمع خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد: در سال گذشته 38 مورد نمایش در شهرستان اجرا شد.
وی با تأکید بر لزوم نقش مؤثر آموزش در اراتقاء سطح فعالیت‌های گروه‌های نمایشی عنوان کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده برای آموزش گروه‌های تئاتری شهرستان،2 مورد به اصفهان و تهران برای بازدید و تماشای تئاترهای موفق انجام شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به تأسیس اولین آموزشگاه بازیگری شهرضا در سال گذشته، گفت: ایجاد این آموزشگاه نقش بسیار مهمی در افزایش سطح دانش و آگاهی هنروران نمایش و بهبود نمایش‌های اجرا شده، دارد.
جعفری تئاتر معلولان را یکی از افتخارات هنر نمایش شهرستان دانست و عنوان کرد: امسال 2 تئاتر از معلولان شهرستان در سطح کشور عناوین برتر را کسب کردند که یکی از این تئاترها مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی تئاتر معلولان که در آذرماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، را کسب کرد.
وی با بیان این که سبک اجرای گروه‌های نمایشی شهرستان، سبک «پرفورمنس» است، عنوان کرد: افزایش آموزش‌ها و حمایت از هنروران تئاتر شهرستان، زمینه اجرای دیگر سبک‌های هنر نمایش را فراهم می‌کند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در ادامه، موسیقی را از جمله دیگر رشته‌های هنری فعال در این شهرستان برشمرد و افزود: در سال گذشته تعدادی از گروه‌های موسیقی شهرستان توانستند رتبه‌های برتر کشوری را کسب کنند.
جعفری از صدور مجور یک باب آموزشگاه جدید موسیقی در این شهرستان خبر داد و افزود: صدور مجوز فعالیت یک آموزشگاه جدید نیز در دست اقدام است.
وی گفت: تعداد هنرجویان آموزشگاه‌های موسیقی شهرستان شهرضا، 40 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر 2 هزار و 530 هنرجوی این رشته هنری در شهرستان وجود دارد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا ادامه داد: تعداد مراکز آموزش موسیقی در شهرستان شهرضا قابل قبول است اما توزیع نامتوازن آنها باعث شده قسمت‌هایی از شهرستان از دسترسی آسان به این مراکز محروم باشند.
جعفری با اشاره به فعالیت 55 کانون مسجد در شهرستان، گفت: 20 درصد از این کانون‌ها در سطح روستاهای شهرستان قرار دارند و تا پایان سال نیز 5 کانون جدید به مجموع کانون‌های شهرستان اضافه می‌شوند.