صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

گروه اجتماعی: همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، جشن ازدواج آسان شامگاه جمعه، 12 شهریور در شهرستان فردیس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، محمد زارعی، فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس در این مراسم، اظهار کرد: این آیین با هدف ترویج ازدواج سالم، سبک زندگی ایرانی اسلامی و پایدار در بین جوانان با رویکرد دوری از تجملات و سنت های غلط و الگوگیری خانواده‌ها از آموزه‌های دینی در این امر مقدس برگزارشد.
وی با اشاره به سنت حسنه ازدواج در دین مبین اسلام، افزود: ازدواج امر مهمی است که سبب تکامل انسان و سلامت آرامش روح و روان زن و مرد می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه مشکلات زندگی برای همه وجود دارد، افزود: باید مراقب بود که مشکلات باعث ضعیف شدن ایمان، یاس و ناامیدی در زندگی انسان‌ها نشود.
زارعی با بیان اینکه ازدواج می‌تواند آسان باشد، گفت: نیاز است خانواده‌ها در این زمینه عطوفت و مهربانی بیشتری به خرج دهند و با پایین آوردن مهریه‌ها و توقعات زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.
وی بر لزوم توجه به سیره ائمه اطهار (ع)در زندگی مشترک تاکید کرد و افزود: توجه به آموزه‌های اسلامی سبب تعمیق و پایداری زندگی مشترک می‌شود.
این مراسم با همکاری معاونت فرهنگی سپاه ناحیه امام رضا(ع) فردیس و با مشارکت حوزه 319 و 320 شهدای اقتدار برگزارشد.
در این مراسم خطبه عقد دو زوج جوان را در پارک تندرستی فردیس جاری شد، این جشن با برنامه‌های فرهنگی، اجرای نمایش همراه بود از حضور استاد عزیزی روانشناس در خصوص مولفه های یک ازدواج سالم و موفق و تحکیم خانواده موضوعاتی را بیان کردند.
در پایان از سوی فرمانده سپاه فردیس،امام جمعه کرج و امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان فردیس جوایز به زوج‌های جوان اهدا شد.