صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۴۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
در حرم رضوی صورت گرفت؛

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) امروز، 18 آبان‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در رواق دارالهدایه حرم رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع)، امروز، 18 آبان‌ماه در رواق دارالهدایه حرم رضوی برگزار شد.
بنابر این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام محمدمهدی سیدی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی منطقه پدافند هوایی در شمال شرق امام رضا(ع)، گفت: حضرت رسول اکرم(ص) بزرگترین و با ارزش‌ترین زیارت را زیارت حرم رضوی می‌دانند زیرا بنابر گفته خودشان پاره تن ایشان در این شهر مدفون است از همین رو قرار گرفتن در جوار این بزرگوار برکتی است که در این مسابقات نصیب شما شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این هر کس حضرت رضا(ع) را زیارت کند، خداوند بهشت را برای او مقرر می‌کند و موجب آزادی وی از آتش جهنم می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدی عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از حضرت جواد الائمه(ع) درخصوص جایگاه زیارت امام رضا(ع) سؤال کردند و حضرت جواد الائمه(ع) در پاسخ گفتند زیارت قبر پدرم از زیارت امام حسین(ع) برکات بیشتری دارد.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی آجا در شمال شرق کشور در توضیح این مطلب افزود: زیرا امام حسین(ع) را همه مردم زیارت می‌کنند، اما تنها خواص شیعه به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند و تنها امامی هستند که غریب مانده و صرفا شیعیان اثنی‌عشری به زیارت ایشان مشرف می‌شوند، از همین رو برگزاری این مسابقات در جوار حرم رضوی موجب برکات فراوان برای متسابقان است و باید از این فرصت معنوی استفاده کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام محمد عدیده، معاون تبلیغات و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: روایات زیادی از ائمه(ع) در مورد جایگاه موعظه برای انسان‌ها داریم که این تأکید با توجه به مفاهیم قرآن که سرشار از موعظه است، نشان می‌دهد که قرار گرفتن انسان در فضای موعظه آثار مثبت بسیاری بر روی قلب فرد دارد.
وی افزود: امام علی(ع) فرمودند: موعظه باعث صیقل پیدا کردن قلب می‌شود و قلب‌هایی که بر اثر گناه زنگار گرفته را جلا می‌دهد، از همین رو ایشان به فرزندش امام مجتبی(ع) فرمودند: قلب خودت را با موعظه زنده کن.   
معاون تبلیغات و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: انس با قرآن هم که سراسر موعظه است باید در محیط خانواده و جامعه رواج پیدا کند، زیرا اگر با قرآن مأنوس باشیم جامعه کمتر به سمت گناه می‌رود و به برکت انس با قرآن افراد نورانیت خاصی پیدا می‌کنند.
حجت‌الاسلام عدیده با بیان اینکه ما می‌توانیم با اخلاقیات قرآنی، افراد بسیاری را جذب کنیم و یا با رفتاری اشتباه جمعیت زیادی را طرد کنیم، گفت: به همین جهت است که اخلاق و رفتار در دین ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا چهره‌های قرآنی باید هم به وسیله قرآن موعظه شوند و هم خود موعظه‌گر باشند تا در سایه آموزه‌های قرآنی انسان‌ها را جذب مفاهیم والای دین کنند.
وی با تأکید بر اینکه انسان مؤمن، غیرتمند و اهل تذکر است، گفت: انسان مؤمن از گناه به راحتی عبور نمی‌کند و با احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش می‌کند تا جامعه کمتر دچار مشکل شود، زیرا تنها راه سعادت در دنیا و آخرت انس با قرآن و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که امیدواریم شما قرآنیان نیز در این عرصه فعال باشید و با اخلاق قرآنی، افراد بسیاری را جذب مفاهیم قرآن کنید.
یادآور می‌شود، بعد از پایان این مراسم افتتاحیه، مسابقات این رقابت‌ها در رشته‌های مختلف با حضور کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان قرارگاه پدافند هوایی آجا در شمال شرق امام رضا(ع) و در محل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آغاز شد.