صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
امام جمعه کاشمر:

گروه سیاست و اقتصاد: خطیب جمعه کاشمر با اشاره به آغاز دهه وقف گفت: به‌رغم اینکه برای روضه‌خوانی٬ وقف بسیار است اما متأسفانه برای قرآن٬ وقفی در این شهرستان نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، امروز ۱۲ آذرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهرستان کاشمر که در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم از وقف با تعابیر بسیار مهم و خوبی یاد کرده به طوریکه در جایی از وقف به‌عنوان باقیات صالحات نام می‌برد.
وی با بیان اینکه کسی که اقدام به نشر معارف اهل‌بیت(ع)، کمک به امر ازدواج٬ ساخت مدرسه، مسجد و درمانگاه و ... می‌کند٬ درواقع برای آخرت خود پس‌انداز کرده است، گفت: براساس آیه قرآن٬ اگر انتظار دارید کاری انجام دهید که آثار آن به خودتان برگشت کند بهتر است باقیات صالحات داشته باشید.
خطیب جمعه کاشمر با تأکید براینکه باید مسئله وقف را جدی گرفت، از واقفان خواست در هنگام وقف٬ اولویت‌های جامعه را در نظر داشته باشند و افزود: به‌رغم اینکه برای روضه‌خوانی٬ وقف بسیار است اما متأسفانه برای قرآن٬ وقفی نیست.
وی با اشاره به اینکه یا باید وقف مطلق کرد تا در راه دین هزینه شود یا اولویت‌بندی کنید، تصریح کرد: واقفان٬ قرآن و حوزه‌های علمیه را در اولویت قرار دهند.
علاقه مردم کاشمر به اهل‌بیت(ع) مثال‌زدنی است
طباطبایی با اشاره به آغاز ماه ربیع‌الاول، ولادت پیامبر اسلام و پایان ماه محرم و صفر گفت: علاقه مردم کاشمر به اهل‌بیت(ع) و برپایی باشکوه عزاداری در ایام محرم مثال‌زدنی است.
وی با بیان اینکه به دلیل هفتاد و نهمین سالگرد شهید مدرس و به‌پاس احترام به این شهید برای دومین هفته متوالی نماز جمعه در محل زیارتگاه این شهید اقامه می‌شود، از متولیان زیارتگاه در جهت برپایی مراسم‌های سالگرد شهید مدرس تقدیر و تشکر کرد.
خانواده متولی اصلی اعتقادات فرزندان است
وی از فرزندان به‌عنوان امانت‌های الهی یاد کرد و توجه به سرنوشت اعضاء خانواده را از دیدگاه تربیتی اسلام و قرآن از ضروریات دانست و افزود: خداوند متعال می‌فرماید خود و خانواده‌تان را از آتش حفظ کنید و مفسران معتقدند در اینجا منظور آتش دوزخ است.
وی عوامل بسترساز آتش دوزخ و آتش گناه را بروز انحراف‌های اخلاقی و عقیدتی دانست که در دنیا به وقوع می‌پیوندند و افزود: اگر کسی بتواند خود را از آتش گناه، انحراف، معصیت، زشتی و پلیدی‌ها حفظ کند قطعاً از آتش دوزخ هم حفظ خواهد شد.
وی با اعلام اینکه اغلب مردم فکر می‌کنند تنها مسئولان امور فرهنگی، دولتمردان، سازمان‌ها و نهادها متولی امور اخلاقی، فرهنگی و تربیتی و اخلاق جامعه و جوانان هستند، اظهار کرد: به‌رغم اینکه این نهادها وظیفه خود را دارند و باید به آن به خوبی عمل کنند اما نهادی که قبل از هر زمان دیگر موظف هست اخلاق و ایمان فرزندان و جوانان را ساماندهی کند٬ خانواده است.
وی با بیان اینکه نباید گناه کم‌کاری خود را به گردن متولیان فرهنگی، جامعه، دولت و سایر نهادها بیندازیم، افزود: پدر و مادرها موظف هستند زمانی که شخصیت اولیه کودک در حال شکل‌گیری است٬ ایمان، اخلاق، ادب٬ آشنایی با مسائل اخلاقی، اسلامی، انس با نماز، عبادت و پرهیز از محرمات را در کودکان تقویت کنند.
وی با اشاره به اینکه اگر والدین در این زمان به وظایف خود به‌درستی عمل کنند در سن جوانی و نوجوانی و زمانی که فرزند وارد جامعه شد از آسیب‌ها در امان خواهند ماند، بیان کرد: ایمان فرزندان از کودکی باید مستحکم شود.
با آمدن ماهواره به درون خانواده٬ جوانان از بین می‌روند 
وی با اظهار تأسف از اینکه خانواده‌ها توجه به فرزندان را رها کرده‌اند، گفت: برخی خانواده که به هیچ‌چیز اعتقاد ندارند و به دلیل استفاده از ماهواره٬ فرزندانی افسار گسیخته وارد مدارس و جامعه می‌کنند و بعد دولتمردان را عامل فساد فرزندانشان می‌دانند.
وی با اعلام اینکه جنایت، خیانت و ظلمی بالاتر از این نیست که در خانواده از ماهواره استفاده کنیم، اظهار کرد: برخی با آوردن ماهواره جوانان خود را از بین می‌برند.  
وی با تأکید براینکه هیچ نهادی به‌اندازه خانواده٬ در تربیت فرزندان اهمیت ندارد، گفت: اگر والدین بتوانند فرزندان خود را در زیر 10 سال اهل نماز و ادب تربیت کنند تلاش‌هایشان در داشتن فرزندانی با ایمان به نتیجه خواهد نشست.
وی با اشاره به اینکه سرپرست تنها وظیفه تهیه خوراک و پوشاک را بر عهده ندارد بلکه بزرگ‌ترین خدمت به خانواده٬ تقویت اخلاق و تربیت درست است، اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات کسی که به فکر فرزند و همسر خود باشد و برای آن‌ها دلسوزی کند مقام شهید را دارد.
وی با بیان اینکه داشتن فرزند صالح٬ سرمایه‌ای است که در دنیا و آخرت بهتر از آن وجود ندارد، افزود: برای داشتن چنین فرزندانی باید کار و تلاش کرد و همت داشت.
رئیس مجلس از مردم کاشمر دلجویی کند
وی در ادامه وضعیت جاده سه‌راهی شادمهر به کاشمر را در بروز تصادفات تأسف‌بار دانست و از مسئولان کشور، استان و شهرستان خواست در جهت دوبانده شدن این محور که به جاده مرگ شهرت یافته تلاش کنند.
وی با اظهار تأسف از اینکه هرازگاهی در این جاده شاهد اتفاقات ناگوار و مصیبت باری هستیم، گفت: مسئولان نباید نسبت به دوبانده شدن این جاده بی‌تفاوت باشند.
وی اذعان کرد: اکنون‌ که سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کاشمر محقق نشده است٬ برای دلجویی از مردم و پاداش مردم که این‌گونه چشم‌انتظار ایشان بودند٬ در جهت دوبانده شدن جاده شادمهر به کاشمر تلاش کنند.